Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Vliegangst(gegner)

Ach, wat zijn ze bang de klerken, net aangezeten aan de overvloedig gedekte dis, kroonluchtig beschenen. Kijken omzichtig om zich heen, willen dit duivelspact alleen om samen te eten, bang dat we weten hoe ze heten, bang dat ze worden aangevreten. Klerkenvlerken strekken naar vork en mes, zetten tanden in willekeurig vlees noch vis, genieten niet echt van deze dis.

In subtiel wit en gracieus klassiek rood stromen wijnen uit karaffen, de klerken zitten mooi te zijn tussen peperdure tafelwateren, verwachten applaus voor goudklateren, alcohol vloeit gluiperig onverstand.

Ik ben er ondersteboven van, mijn dichtbehaarde voetjes kleven aan het licht dat ik zocht, zie aan tafel zoetjesaan mensen, die ik eens mocht. Maar nu vliegen zij mij aan, alsof ik een belemmering ben voor hun bestaan, slaan wild om zich heen, angstig bijeen. Want ik weet wie u bent.

Zelfs de zaterdageditie krijgt mij niet klein.

Schrijver: Fred, 23 juni 2005


Geplaatst in de categorie: moraal

2.9 met 7 stemmen 800



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)