Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Wat een uitvinding

Mijn oudste zoon is op vakantie met zijn vriendin.
Niet zomaar op vakantie, nee, een erg goed voorbereidde vakantie.
Helemaal naar Cambodja en Vietnam.
Al wel 6 maanden van te voren hoorde ik wat er allemaal bij komt kijken.
Hij las reisboeken over de landen en over de mensen.
Zelfs over het handen schudden en het aanreiken van dingen.
Zo is het heel onbeleefd als je je verkeerde hand gebruikt.
Kun je nagaan wat je allemaal niet moet weten.
Ook over de inentingen, de armoede, maar ook de vriendelijkheid.
De mensen vinden het heerlijk een familiekiekje van een ander land te bekijken.
Dit omdat ze daar echte familiemensen zijn.
Maar ook dat je contant geld mee moet nemen,
want de pin-automaten zijn daar zeldzaam.
Zelfs moet je weten wat de dollar daar ongeveer waard is, waardoor je beseft dat je eigenlijk beter kleine biljetten kan meenemen.
Al met al werd het wel een hele stapel, want hij wilde 5 weken op reis.
Hij nam ballpoints mee voor de kinderen, ballonnen en heel kleine speeltjes.
Zelfs wat er allemaal mee ging in die enorme rugzak werd me geshowd.
Van ehbo-spullen tot een microvezelhandoek.
Ik ben trots op mijn zoon en vertrouw op zijn inzicht als reiziger.

Toch kreeg ik het af en toe spaans benauwd.
Hij stuurde dan een sms dat hij naar de Killingfields in Cambodja onderweg was.
“Help”; dacht ik dan, wat zou dat nu weer betekenen.
Ik was blij dat ik hoorde dat ze in Vietnam zaten, dat scheen een stuk veiliger te zijn.

Inmiddels heb ik de vriendin van mijn zoon door hun reis wat beter leren kennen.

Ze heeft mij al 5 reisverslagen gestuurd, want ook daar heb je dus internetcafe’s. Ik vind dit het zo bijzonder dat ik kan meegenieten van hun reis dankzij de internetverbindingen.

Ik heb inmiddels veel waardering voor haar gekregen en als ik naar hun foto kijk die ze me opgestuurd hebben, zie ik een liefdevol stel dat echt samen is.

Alsof ik ook op reis geweest ben naar die verre oorden, zo voel ik me nu, dankzij de uitvinding van de computer en mijn mobieltje.
Zondag zijn ze al weer terug, de tijd is omgevlogen

Schrijver: Eva Mensch, 4 oktober 2005


Geplaatst in de categorie: internet

3.5 met 4 stemmen 1.216



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)