Inloggen

Sorteren op:

Onze vakantie (slot)

4.4 met 5 stemmen 663
Een vakantie begint op de heenreis als de voordeur dichtgaat en eindigt als de voordeur weer opengaat. Dat is bij onze reis niet anders. De terugreis was weer een reis met plezierige momenten. Het begon al bij het instappen, een eekhoorntje rende gauw een boom in toen wij kwamen aanlopen. We...

Herinneringen aan de vertedering

3.5 met 4 stemmen 67
Op mijn heenreis naar het naburige dorp passeerde ik een hoog oprijzende molen met gladde, witte muren waarop spookachtig licht viel uit vele schijnwerpers. Ik ging op bezoek bij mijn klasgenote van de lagere school die de nonnen al evenmin op handen had kunnen dragen, en die, zoals ik mij...

Slaap

4.0 met 2 stemmen 488
...woord toen nog niet erg in gebruik was. Op de heenreis hadden we overnacht in een huisje dichtbij Calais, maar voor de terugreis besloten we rechtstreeks naar huis te rijden. We hoopten dat de kinderen in slaap zouden vallen en wij zelf dus niet. Daar zat nu juist mijn probleem, mijn man was...
Bij24 juli 2006Lees meer…

Ramptoerisme

dagcolumn
5.0 met 72 stemmen 718
...schreef Trudy, de moeder van het gezin, over de heenreis: ‘Pap van de Sande heeft ons naar Brussels Airport gebracht. Alles is goed gegaan, overstap in Libië ook, Tripoli, om 05.00 uur landen we op het vliegveld in Zuid-Afrika. Het laatste stukje in het vliegtuig is Ruben ziek geworden en...

Type

1.3 met 3 stemmen 416
...hem of de twee weken betrekking hadden over de heenreis of over een retour. Hij vond mijn vraag interessant maar wist het ook niet meer, zou het nog eens proberen te achterhalen. Oef! Wat een ervaring die middag! Als aalmoes heb ik hem het dubbele gegeven van hetgeen ik moet betalen als ik...
Orisa25 juni 2010Lees meer…
autobiografie
4.0 met 4 stemmen 186
...en af en toe iets zeggen, was het motto van de heenreis, die vermoeiend was door de vele indrukken. Het kamperen ging niet zonder slag of stoot, de tent was groot voor twee personen. Soms waren er kraaiende hanen, een andere keer waren er blaffende honden, of regen en een tandenborstel die...

Een zondagmorgen met Schumann, Mozart en Gershwin

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 105
Tijdens mijn heenreis naar het Cenakel, een monumentaal gebouw dat in vroeger tijd tot klooster gediend heeft, aan de zuidkant van de stad, omringd door een keurig aangelegde tuin die een parkachtige indruk maakt, ontmoet ik in de bus een tachtigjarige Molukse mevrouw, wier gezicht nog steeds een...
I. Broeckx9 december 2012Lees meer…

Enkele reis Mars

3.5 met 2 stemmen 102
...doordat de terugreis geschrapt wordt. Alsof de heenreis maar enkele dubbeltjes kost. Er zal wel gegokt worden op enkele multimiljonairs, die van gekkigheid niet meer weten waar ze nog echt een kick van krijgen, lam van champagne en cocaïne. In 2023 gaan de eerste vier mensen voorgoed naar...

Sprinkle-installatie

3.5 met 24 stemmen 1.163
...ze een mogelijk laatste gebed had gepreveld. De heenreis had ze overleefd, maar nu nog zien dat ze niet werd opgepakt. En dan de terugreis nog. Fluisterend grappen we nog even door over een mogelijke verbanning naar Siberië. Hoe een korte, interessante trip toch nog een lang en naargeestig...
Areth31 juli 2008Lees meer…

's Nachts in de trein

4.0 met 1 stemmen 72
...Gouda. Door werkzaamheden aan de rails was de heenreis al behoorlijk irritant, want ik moest een groot deel met de metro richting Amsterdam-Centraal. Dat was behoorlijk lastig, omdat mijn Kruidvat-dagkaart niet reageerde op de poortjes van de metro, dus glipte ik met welwillende reizigers mee....

Hispeed

dagcolumn
3.8 met 6 stemmen 507
...koopt.' Ik kijk op mijn ticket. Er staat duidelijk 3 februari 2012, geen 1912. Ik voeg het vervoerbewijs voor de terugreis bij mijn printje met de QR code van de heenreis. ‘Ik wens u een prettige reis,’ zei Knevel. Bij wijze van groet neem ik mijn hoed af, pak mijn valies en stap de...

FOPPE op vakantie met schizofrenie

4.8 met 4 stemmen 505
...maar de terugreis duurt ook eindeloos en op de heenreis moesten we wachten voor de tunnel. Na een jaar weet ik wat er aan de hand is, ik heb schizofrenie na de psychose en opname maar wil nog graag een keer op vakantie naar zwitserland met patrick. We scheuren er met mijn volvo naar toe maar...

H1 Indonesiä De zoon van Reagan

4.8 met 5 stemmen 134
...situatie. Ook als wij na een bijna gezellige heenreis richting Karang Anyar, daar ik met niets anders als die meid in mijn kop zat, kan deze Ed het weer niet laten als wij aangekomen zijn in Prowokorto en vanwege de vermoeiende treinreis en het vele bier onderweg, besluiten te overnachten in...

Met te diepe trauma's de Seine in

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 25
...je naar Tours om medicijnen te studeren. Op de heenreis was je in Berlijn getuige van de Kristallnacht en ontmoette je jouw oom Bruno Schrager, die later in het concentratiekamp Auschwitz werd vermoord. In 1939 was je in Cernauti terug en ging je literatuur en Romaanse talen bestuderen. In...

De tijd, de herinnering - deel 3

3.5 met 6 stemmen 1.177
...nam bezit van me, wranger dan ik het me van de heenreis herinnerde. Oom stond in de deuropening, tante enkele meters vòòr hem op het tuinpad. Ze zwaaiden hartelijk naar me. Zou ik me hen altijd blijven herinneren zoals ze daar stonden, hun gezichten vol rimpels en door ouderdom verweerd, maar...

Vetvlekken op de ruit

3.5 met 6 stemmen 711
...is, na een in de vroegnachtelijke uren begonnen heenreis, vermoeid op ons vacantieadres op één van de minder bekende Canarische Eilanden, aangekomen. Het inontvangstnemen van de sleutels voor de appartementen verloopt, doordat wij VROEGER dan gepland zijn aangekomen, traag. Het geeft óns...
hans uil31 januari 2008Lees meer…

Geraffineerde vrouwenaanbidder

3.0 met 4 stemmen 1.262
...Frantz Charlet en Dario de Regoyos. Op de heenreis ontmoette je in Sevilla je landgenoot Constantin Meunier, een kunstschilder en beeldhouwer. Je schilderde 'Arabische schoenlappers' en 'Arabische jongen' en na vier maanden was je terug in België. In Gent kreeg je veel applaus voor...

Dubbel gevangen, innerlijk verwoest en zonder uitweg

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 38
...Ze regelden jouw paspoort, dat alleen voor de heenreis geldig was. In de herfst van 1907 reisde jij van Genua naar Argentinië. In het voorjaar van 1909 ben je naar Italië teruggekeerd. In Marradi werd je gearresteerd. Je verbleef een korte tijd in de abdij San Salvi in Florence, waar je in de...

De verliefde pastoor van Loenen

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 46
...zei het vrolijke meisje en weg was ze. Op de heenreis naar Amsterdam sloot Gina haar oogleden, terwijl de zon door het treinraam scheen. De felle zonnestralen gaven een natuurlijk brainmachine-effect en zij zag de mooiste vormen en kleuren. De voorstellingen achter haar oogleden wisselden heel...