Inloggen

Sorteren op:

bewering
3.0 met 4 stemmen 92
De wind; De wind waarmee alles aan komt waaien, gaat voorbij aan degene die tegenwind heeft.
Arie Majoor11 februari 2014Lees meer…

bewering
3.3 met 18 stemmen 2.231
Wie dekking zoekt moet niet zijn uithang(bord)vlag op het dak zetten, bij harde tegenwind ligt de scheuring op de loer.
J.de Groot18 november 2011Lees meer…

Gelukkig maar

3.8 met 5 stemmen 126
...al veel sneller dan mij lief is…Veel harder ook… Het is dan ook wel weer tijd…Nee… Het is de tijd! Het is een straffe tegenwind deze nazomer… Ondanks de warmte… Die was er gisteren nog… Later nog de oogst…eerst eens zien wat dat brengt…
De Hertog17 augustus 2013Lees meer…

Herfstdag

4.4 met 12 stemmen 180
...vallen als bladeren naar de grond... Het is het grijs in de wolken en ik trap me ondertussen een ongeluk…Verandering komt vaak zo maar aanwaaien...het is de tegenwind in mijn lijf…ik ervaar het gelaten..alweer is het wat vroeger donker... ...Ach laat ze maar praten...die eikels...na al...
De hertog25 september 2012Lees meer…

De idioot op de fiets

3.0 met 3 stemmen 144
...waren onverbiddelijk. We hebben de hele weg tegenwind. Zoon gooit om de paar kilometer, demonstratief zijn fiets in het gras. Hij slaat zijn armen over elkaar, kijkt stuurs en zegt dat hij er nu echt mee stopt. ‘Ik ga terug’. Jij houdt het nog het beste vol, hijg ik, voel aan mijn natte...
Mohair5 september 2019Lees meer…

Boer K.

1.5 met 4 stemmen 318
...K. nam een flinke hap van de ham mét die Mo had voorgezet. Hij nam niet alles meer voor zoete koek. "Het worden turbulente tijden K-tje", zei hij, "met een beetje tegenwind zijn mensen net als koeien, met z'n allen op 'n kluitje en de kop één kant". Boer K. wist wat hem...
Wim Niesten12 februari 2008Lees meer…

Oranje regen

4.1 met 7 stemmen 253
...aan hun fietsstuur met tegenwind, altijd tegenwind, zwoegen om hun gezin te onderhouden. Als deze categorie uitgestorven is, krijgen al die huismoeders hun lintje postuum toegekend. Oké, laten we de huisvaders er ook een geven, maar dan moeten ze wel elke dag koken. Alle bewoners in de...

Onderweg naar Stappegoor

3.5 met 2 stemmen 77
...grijze regenochtend in december en een stevige tegenwind. Het opstaan uit bed ging al wat stroever vanochtend. Ik ben denk ik wat vermoeid van de week en ik had de weersvoorspellingen gezien. Heb niet helemaal de stemming dus, ik twijfel, maar besluit om toch te fietsen omdat ik daar nu eenmaal...

Gezonde fietser...

3.5 met 8 stemmen 872
...bevestigt, is alleen maar een extra duwtje in mijn rug. Mooi meegenomen met tegenwind!

lokroep naast de stinkkrul

2.3 met 6 stemmen 798
...zebrapad over van de Nassaukade. Ik heb sterke tegenwind en de walgelijk penetrante geur van de pisbak op de kop van de Elandsgracht waait me al tegemoet. Ik zwenk wat naar links om de stank enigszins te ontwijken en met mijn neus tussen duim en wijsvinger schuif ik linksom langs die stinkkrul....
es21 juni 2009Lees meer…

EEN KRAAI IN CADZAND

4.2 met 6 stemmen 227
...vrouw en een kind. Vanuit oostelijke richting (tegenwind) naderde een man. Verscholen in het struikgewas keek een kraai toe op het onvermijdelijke. De vrouw en het kind konden heel erg bang worden voor de immer groter wordende gedaante. De man kon ongestoord zijn duistere gang gaan, onttrokken...

Verwende watjes

2.1 met 8 stemmen 211
...eens dat de duivel met hen solt! Hun schijnbare tegenwinden misbruiken ze in hun eigen voordeel, werkelijk misdeelden ontkennen en veroordelen ze, omdat de rauwe werkelijkheid hun opgefokte winnaarsmentaliteit schade toebrengt, dat wil zeggen, wat schrammetjes veroorzaakt. 'Auw, juffrouw, ik ben...

Bellenblaasgevoel

2.7 met 3 stemmen 129
...mijn neus tegen zijn zwoegende rug. We hadden tegenwind. Zwervend door de achterbuurten van de stad, keurden wij drie barrels af, door de verkopers aangeduid als: een karretje in prima staat. Mijn vader bleek een onverbiddelijk keurmeester. Wij gingen verder. De wereld rook naar elektriciteit...

Op zoek naar de verloren tijd

3.7 met 7 stemmen 391
...honderdmeterbordjes langs de provinciale weg bij tegenwind. Je kroop er naar toe. Als je ouder wordt, verdwijnt dat gevoel. Het kan zijn dat ik een extreem saaie jeugd heb gehad, maar het lijkt nu vaak of een week voorbij gaat op de manier waarop vroeger een dag passeerde. Of dit nu de...

Idiotologieën

2.0 met 5 stemmen 99
...doelloosheid en neergang. Vervolgens kan de tegenwind zodanig aanzwellen dat er een, al dan niet bloedige, revolutie volgt. Na verloop van tijd merken de oplettende beschouwers dat hetzelfde mechanisme met dezelfde resultaten (in enigszins andere gedaante) zich herhaalt. Soms met betere,...

Kabinet: stapels boetekleden en beroerd personeelsbeleid

3.3 met 17 stemmen 398
...druk en rumoer binnen het CDA over de positie van Bijleveld. Hoe sterk is de zo langzamerhand eenzame fietser Mark Rutte bij zoveel tegenwind? Gelukkig kan hij dit weekeinde 's avonds aan de bar troost vinden bij Wopke, thans leider van een afkalvende partij.
Karel Jong16 september 2021Lees meer…

De Grote Beltbrug

3.9 met 8 stemmen 353
...en messcherp door het water ondanks de volle tegenwind. Met een ruk waait mijn capuchon af. Het water in de rivier staat hoog, ik zie kolkende grijze golven. De uiterwaarden zijn overstroomd en verbreden de rivier met wel een halve kilometer. Met een beetje fantasie lijkt het alsof ik aan zee...
Mohair5 januari 2023Lees meer…

De kleine dingen

4.0 met 4 stemmen 33
...ik jou wat vragen? Weet jij waar die tegenwind goed voor is?' Bezweet gezicht, hij mist twee tanden. 'Laat maar, je raadt het nooit.' Zich verkneukelend: 'Dan waait de wind weg! Haha.' De man stapt weer op en zwaait. Twee wandelstokken steken uit zijn fietstas. Soms...
Mohair17 april 2024Lees meer…

momenten

3.4 met 17 stemmen 763
...ondanks de mooie dag had ik al gelijk tegenwind, dat gaat lekker op mijn eerste dag maar dat kan gebeuren. Toen kwam ik er nog achter dat ik een lekke band had gekregen. Puff. Nu moest ik lopen. Ik dacht nu heb ik het ergste wel gehad maar helemaal bezweet met een knalrood hoofd...

Een geslaagde middag

3.8 met 4 stemmen 869
...maakt. Na een poosje hebben we genoeg van de tegenwind en besluiten we om te keren. Het praten gaat zo gelijk al een stuk eenvoudiger. Ik heb niet meer het gevoel dat ik zo hoef te schreeuwen. Er komt een man en een vrouw op een mountainbike aan. De vrouw is al een wat oudere dame die ons...
jetteke27 oktober 2013Lees meer…

Onbewuste klachten

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 114
...steen en been: in de politiek waait een stevige tegenwind, op het werk heerst een ijskoud klimaat en thuis raken de relaties in een onderkoeld stadium. Als ik Edgar tegenkom, krijg ik een mistroostige stemming. Ik vind hem nog zieliger dan mijn collega, die dagelijks aan de dialyse moet. Die...

Aleidis Dierick: Het Lied van de Vrijheid

5.0 met 3 stemmen 161
...hun kandelaar, liever dagelijks hoon en smaad, tegenwind en domme haat, liever lastpost dan gevierde, brave kruiphond van de Staat. Liever ruig, de tanden bloot, bijtend naar een vals cordon dan ijdele kleine prulbaron in 't koninklijk verguld salon. Liever vrij en jaar na...
autobiografie
Er is nog niet op deze inzending gestemd. 766
...er vol tegenaan. En in die passie was er zoveel tegenwind, dat we allemaal tegelijk verdwaalden. De liefde had ons blind gemaakt en daarom was het echte liefde. Het waren korte hevige liefdesaffaires, niet altijd met dezelfde persoon. Er werden harten gebroken en emoties verbrijzeld. Iedereen...
Bjarne Gosse17 november 2020Lees meer…

Long tall ships

4.4 met 5 stemmen 786
...Sierlijk heen en weer laverend in de matige tegenwind loste het silhouet van het beest tenslotte op in het grijs en blauw boven de horizon. Jonathan Livingstone Seagull, dacht hij, met eendere vleugelslag wil ik hier al mijn muizenissen achterlaten en een nieuw leven beginnen. Hij werd in...

Paardenpassie

beschouwing
3.2 met 18 stemmen 820
...aan het benaderen, zelfs met een verdomd sterke tegenwind. Dat record dateert trouwens van mijn zeventiende. Ik liet het optekenen in de avondschemering van een stadspark. Het was mijn memorabele bh-run, vertrokken vanuit zitstand dan nog wel! Ik werd als het ware gedragen door het struikpubliek...

De man met de drie zwerfhonden

3.5 met 6 stemmen 144
...langs het strand een wandeling te maken. Heen tegenwinds, terug, via het natuurgebied, voordewinds. Ondanks de harde wind is het onbewolkt. Het is niet druk op het strand. Af en toe komt er een vissersbootje terug van zee en af en toe kiest een bootje, door een van de tractoren het water...
hans uil27 augustus 2016Lees meer…