Inloggen
voeg je autobiografie toe

Autobiografieen

Verzekeraars zijn oplichters

Ziveren Kruis heeft weinig baat gehad bij haar ‘slimme’ poging om mensen te laten veranderen van zorgaanbieder, enkel vanwege hun beoefening van de een of andere tak van sport. De sluip-door-truc had alsvolgt te werk moeten gaan: bonden bestellen eerst voorgeprogrammeerd drukwerk bij Zilveren Kruis en verzenden dat in eigen beheer, op basis van hun fitnessledenbestand. Zo wordt de verscherpte privacyregelgeving omzeild die in mei in werking trad. Deals sluiten met een verzekeraar is echter linke soep. Er ligt altijd een gemene adder of een kleine letter onder het gras. Je wordt door hond, kat of rat gebeten, het maakt geen verschil.

Sportkoepel NOC/NSF werd boos en controleert momenteel welke bonden zich met deze ‘gedwongen winkelnering’ lieten meelokken. Een marketingdetail dat riekt naar bedrog? Een assurantie-chicane vol eigenbelang, hypocrisie, oplichting, cynisme en leugenachtigheid? Bepalingen in de wet openbaarheid bestuur zijn nog weinig bekend en persvoorlichter Rompa vertelde me doodleuk dat klagers zich kunnen wenden tot de desbetreffende afzender; die heeft immers de afhandeling van het reclamewerk op zich genomen? Een juridisch sluitende redenering, zo’n derde partij-excuus, geen speld tussen te krijgen. Bij de pingpongbond begreep een postkamermedewerker dat de ‘special offers’ foute boel waren en die heeft in het reces geaarzeld met versturing. Daardoor kreeg het ledenbestand de quasi-aanbiedingen na kerst onder ogen, terwijl de mensen zich uiterlijk 31 december voor zorgpremietransfer konden melden. Prullenmanden, open haarden en afvalbakken, ze zijn geduldig...

Een manager bij Zilveren Kruis ergerde zich aan de miskleun. Tsja, witteboordenmeneer Jan-Willem Evers, dat krijg je als je oplichter speelt en je je neo-commercie aan amateurs uitleent. Gezonde sporters, het leek een verleidelijke doelgroep voor zorgwinstmakers die worstelen met privacy-policy. Daar presenteer je de dubbele bodems van kortingenlokaas voor, via het geitenpad van de flapdrollen van NOC/NSF en EU-strengheid. Eind dit jaar opnieuw proberen?

Schrijver: Ton Mantoua, 23 januari 2019


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 2 stemmen 108



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Nemo
Datum:
23 januari 2019
Ton, geen nood. Ik schat dat de schadevergoeding over tien jaar geregeld zal zijn. Even wat onderzoeken afwachten, rechtszaakjes aanspannen in Arnhem, eventueel tot aan de kleinelettertjesmeesters van de Hoge Raad en zo houden ze elkaar, voor de buitenwacht tot de tanden toe gewapend, al polderend bezig en krijgt iedere partij, van verontwaardigde ombudsvrouw tot onervaren Tweedekamerlid, jarenlang keurig zijn of haar maandelijksw vergoeding voor deze miljoenenverslindende operatie. Niets doen is immers geen optie...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)