Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Nu Balkenende nog

Dat Wouter Bos de politiek vaarwel zegt is een goede zaak. Niet dat hij het slecht heeft gedaan. Als lijsttrekker van de PvdA had hij wisselend succes. Maar ondanks vele beschuldigingen van gedraai was hij toch een herkenbaar gezicht.
Als minister en vice-premier maakte hij indruk met het bestrijden van de economische crisis.
Maar al met al is het beter voor de toekomst van Nederland dat we de verkiezingen van 9 juni ingaan met nieuwe gezichten.
Kant, Eurlings en Bos beseffen dat.
Nu Balkenende nog.

Zeker, onze premier heeft vele kwaliteiten. Hij heeft zijn pr op orde, is een goede debater en een prima lijsttrekker. Maar de belangrijkste kwaliteit mist hij. Hij kan niet samenbinden. Mensen – met al hun verschillende opinies - verenigen rond een gezamenlijk doel. Ze inspireren en motiveren. Die kwaliteiten hebben we broodnodig. En die heeft Balkenende niet.

De PvdA heeft wel ingezien wat de toekomst behoeft. Met Job Cohen komen zij met iemand die de samenbindende kwaliteiten wel bezit.
Dus CDA: neem het goede voorbeeld van de PvdA over.
Stuur Jan Peter met politiek pensioen.

Schrijver: George Knottnerus, 13 maart 2010


Geplaatst in de categorie: politiek

4.0 met 20 stemmen 539



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)