Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Christina Grimmie - The Ballad Of Jessica Blue

(voor Christina Victoria Grimmie (1994 - 2016))

Je bent geboren op 12 maart 1994 in Marlton, New Jersey. Jouw ouders zijn Tina Marie en Albert Grimmie. Jouw broer is Marcus Albert. Als kind was je al graag aan het zingen en wilde je later zangeres worden. Toen je piano leerde spelen, kreeg dit plan een extra stimulans. Jouw eerste video zette je zelf online en was een soort weddenschap met jouw vrienden. Van lieverlede ontstond er een fangroep, die jij 'Team Grimmie' en 'Frands' (fans plus friends) noemde. Jij kon geen noten lezen en jij speelde op jouw gehoor en gevoel. Op jouw vijftiende begon je jouw eigen You Tube-kanaal, waarop je bekende covers zette. Jouw eerste cover was 'Don't Wanna Be Torn' van Hannah Montana.

Door jouw cover 'My Heart Will Go On' van Celine Dion trok je de aandacht van Brian Teefey, de stiefvader van Selena Gomez (1992, Grand Prairie), die in 2010 jouw manager werd. In 2011 ging je samen met Selena Gomez op tournee in de 'We Own The Night Tour', die bijna zes weken duurde. Op 14 juni 2011 verscheen jouw debuutalbum 'Find Me', met naast de titelsong 'Ugly', 'Unforgivable', 'Advice', 'King of Thieves', 'Not Fragile', 'Liar Liar' en 'Counting'. In 2012 verscheen het lied 'In Christ Alone', een cover van Keith Getty en Stuart Townend. Op 6 augustus 2013 verscheen het tweede album 'With Love', een studio-album, met naast de titelsong o.a. Feelin' Good', 'I Bet You Don't Curse God', 'Make It Work' en 'Think of You'.

In 2014 deed je mee aan 'The Voice', waarin je derde werd. Je ging opnieuw met Gomez op tournee in de 'Stars Dance Tour'. Op 27 mei 2015 won je de Rising Star Contest van iHeartRadio en in september 2015 opende je het iHeartRadio Music Festival. Op 21 februari 2016 verscheen de EP 'Side A', met 'Snow White', 'Anybody's You', 'Deception' en 'Without Him'. In het voorjaar van 2016 ging je samen met Rachel Platten (1981, Newton) op tournee in 'The Wildfire Tour'. Je ging ook op tournee met de poprockband Before You Exit in 'The All The Lights Tour'. Deze band bestaat uit de broers Connor, Riley en Toby McDonough.

Op 10 juni 2016 deed jij 's avonds het openingsconcert bij Before You Exit. Dat concert in het Plaza Live Theatre van Orlando was om tien uur afgelopen. Daarna ontmoette jij jouw fans en gaf jij hen jouw handtekeningen. Ineens werd jij van dichtbij doodgeschoten. De 27-jarige Kevin James Loibl schoot jou door jouw hoofd en borst. Terwijl jouw moordenaar probeerde te vluchten, heeft jouw broer Marcus hem getekkeld. Tijdens het gevecht met Marcus schoot Kevin ook zichzelf dood. Jij bent zo snel mogelijk naar het Orlando Health/Regional Medical Center op 52 W. Underwood Street gebracht, waar je enkele uren later door jouw verwondingen overleed. Je werd 22 jaar en je bent in de Berlin Cemetery in Berlin, New Jersey, begraven.

Jouw moordenaar kwam uit St. Petersburg in Florida en hij had 120 mijl gereden. Waarschijnlijk koesterde hij een soort gefantaseerde liefdesrelatie met jou, die eindigde in moord. Waarschijnlijk was hij al zwaar depressief en suïcidaal en wilde hij extra aandacht op zichzelf vestigen, hoe uiterst negatief en dodelijk ook. Het had iedere zangeres kunnen zijn, maar het noodlot en het zwaar psychisch-gestoorde brein van deze meedogenloze killer maakte van jou het tragische doelwit en maakte van hem meteen een uitzichtloze loser met een loodzwaar, doodzwaar karma. Jouw coach bij 'The Voice' Adam Levine betaalde jouw begrafenis. Er werd nog over de falende beveiliging gespeculeerd, maar dat is altijd achteraf gezanik.

Van 11 augustus tot 1 september 2016 verscheen er wekelijks een muziekvideo van jouw EP 'Side A'. Dit geheel vormt de korte film 'The Ballad Of Jessica Blue', over Jessica Blue, die haar weg in de wereld probeert te vinden, zoekend naar liefde, vriendschap en muziek. In oktober 2016 verscheen de speelfilm 'The Matchbreaker', waarin jij een hoofdrol speelt. Jij speelt Emily en je zingt enkele jazz-songs, zoals 'My Buddy'. Op 9 juni 2017 verscheen jouw album 'All is Vanity' bij Universal Music, met de songs van 'Side A' en diverse oudere en nieuwe songs, die je voor jouw overlijden had voltooid. In 2018 overleed jouw moeder Tina Marie door kanker. Zij werd 59 jaar en zij is naast jou begraven.

Schrijver: Joanan Goddess Namaste, 2 april 2019


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 40



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)