Inloggen
voeg je beschouwing toe

Beschouwingen

Rebecca St. James - God Help Me

Je bent geboren als Rebecca Jean Smallbone op 26 juli 1977 in Sydney. Jouw ouders zijn Helen en David Smallbone. Jouw zus heet Libby en jouw broers heten Ben, Dan, Joel, Josh en Luke. Op jouw twaalfde opende jij de Australische shows van de christelijke zanger Carmen Domenic Licciardello. In 1991 verscheen jouw debuutalbum 'Refresh My Heart', met naast de titelsong o.a. 'The Soul Medley', 'The Rock Medley', 'I am Your child', 'We Will Not Bow to the World' en 'I Will Lift My Voice'. Door jouw vader's werk verhuisden jullie in 1991 naar Nassville, Tennessee.

Op 24 januari 1994 verscheen jouw album 'Rebecca St. James' bij het christelijke ForeFront Records. In 1996 verscheen 'God', met naast de titelsong o.a. 'Abba', 'Me Without You', 'Carry Me High' en 'Go And Sin No More'. In zondegevallen en schuldcomplexen geloven, is volgens mij en velen met mij een goddeloze dwaalleer en een kwalijke zaak op zich. Er volgden twee boeken over jouw visie over God en in 1997 verscheen 'Christmas', met o.a. 'Happy Xmas (War is Over)' van John Lennon en Yoko Ono en 'Jesu, Joy of Man's Desiring' van Johann Sebastian Bach. In 1998 verscheen 'Pray', met naast de titelsong o.a. 'Give Myself Away', 'I'll Carry You', 'Peace' en 'Omega'. Dit album won een Grammy voor Best Rock/Gospel Album 1999.

In 2000 verscheen 'Transform', met o.a. 'Reborn', 'Wait for Me', 'Merciful', 'One' en 'Universe'. Op 2 juli 2002 verscheen jouw boek 'Wait for Me: Rediscovering the Joy of Purity in Romance', wat over het maagd willen blijven tot aan het huwelijk gaat. Jij bent een voorstander van seksuele onthouding voor het huwelijk. Dat de meeste huwelijken in scheidingen overgaan, ontkracht die sprookjesformule direct. Bovendien is het ongezond om seksualiteit te onderdrukken en met tantra-technieken heeft de opgelegde onthouding niets te maken. Verder plak jij gewoon een eigen besluit op een zelfgemaakt afgodsbeeld, omdat jou dat wel goed uitkomt.

In 2002 verscheen 'Worship God', wat zeer succesvol was, met o.a. 'Song of Love', 'Quiet You with My Love' en 'It Is Well with My Soul'. In 2004 verscheen jouw eerste live-album 'Live Worship: Blessed Be Your Name'. In 2005 verscheen 'If I Had One Chance to Tell You Something', met o.a. 'God Help Me', 'You Are Loved', 'I Need You', wat je voor jouw beste vriendin Karleen schreef, 'Take All of Me', 'I Can Trust You', 'Lest I Forget' en 'Shadowlands'. De thema's van alle songs zijn Bijbelteksten. Ik heb een gesigneerd exemplaar, met onder jouw handtekening 'Col. 3' gezet. Het bijbelboek Colossensen 3 vermoed ik. Daar staat: 'Want u bent gestorven en uw leven is met Christus verborgen in God.'.

Het lied 'Shadowlands' is geïnspireerd door het schrijfwerk van de schrijver/theoloog Clive Staples Lewis, die zwaar op de hand was. Hij was een goede vriend van John Ronald Reuel Tolkien. Clive was getrouwd met de knappe dichteres/schrijfster Helen Joy Davidman, die op haar 45-ste door kanker overleed. 'Shadowlands' is ook een gedramatiseerde versie van Helen's leven met Clive, geschreven door William Benedict Nicholson. Dit is twee keer verfilmd, met Patricia Claire Bloom en Debra Lynn Winger als Helen.

Op 5 april 2011 verscheen 'I Will Praise You'. Op 23 april 2011 trouwde jij in het Junipero Serra Museum in San Diego met de geluksvogel Jacob Fink, de ex-bassist van de band Foster the People. Hij komt uit Colorado en hij was twee jaar een zendeling in Zuid-Afrika. Hij studeerde communicatie. Je zal op seksueel gebied de uitgestelde passie wel dubbel en dwars ingehaald hebben. Op 18 februari 2014 werd jullie dochter Gemma Elena geboren. Op 11 mei 2018 werd jullie tweede dochter Imogen Watson geboren. Jij speelde in diverse films, o.a. in de christelijke dramafilm 'Faith of Our Fathers' uit 2015, waarin jij Annie speelde, een auto stelende, Australische liftster. In oktober 2017 maakte je samen met jouw broers Joel en Luke van de band For King & Country een cover van 'Amazing Grace'. Je ging op tournee met For King & Country, Casting Crowns, Point of Grace, Avalon, Nicole C. Mullen, Bob Carlisle en NewSong. Een nieuw album is aanstaande.

Schrijver: Joanan Rutgers, 4 september 2019


Geplaatst in de categorie: idool

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 36



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)