Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Eigenlijk is Christendom een verfijnd soort egoïsme. Want men gaat er vanuit dat de mens door liefdevolle daden de hemel kan verdienen. Maar als men goede daden verricht met het oogmerk er zelf beter van te worden, dan is het toch geen liefde maar eigenbelang?


Zie ook: http://outsider.web-log.nl/

Schrijver: Outsider, 26 juli 2009


Geplaatst in de categorie: religie

5.0 met 1 stemmen 120



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Jeannette
Datum:
31 juli 2009
Email:
jeannettewahome.nl
Eigenlijk haalt de schrijver een sterk punt aan: "...als men goede daden verricht met het oogmerk er zelf beter van te worden, dan is het toch geen liefde maar eigenbelang?" Ik beantwoord deze vraag met "Ja!" Jammer genoeg zijn er heel veel mensen die zich christenen noemen en de goede daden uit eigenbelang verrichten. Dat dit resulteert in een visie dat Christendom een verfijnd soort egoisme moet zijn, is helaas een logische gevolg, maar toch een stelling waar ik het niet mee eens kan zijn. Wie zich in de Geschriften van het Christendom heeft verdiept, zal er achter kunnen komen dat goede daden verrichten uit eigenbelang geen plaats in de Hemel verschaft.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)