Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Suggestie,
Hef al of niet tijdelijk het bankgeheim op bij buitenlandse banken. Dit voor alle landen die economisch gevaar lopen door de crisis. Zo kan jarenlang weggesluisd geld van leiders en handlangers, terug naar rechtmatige eigenaars. Dat is de bevolking. Alle problemen zijn dan opgelost. Of niet soms?

Schrijver: J.de Groot, 26 mei 2012


Geplaatst in de categorie: economie

3.8 met 24 stemmen 417



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Hendrik
Datum:
28 mei 2012
Email:
klaassens38zonnet.nl
Ja, Joke, daar heb je gelijk aan: het bankgeheim zou moeten worden opgeheven, want als mensen stiekem hun tegoeden op een bank mogen zetten, lokt dat heel veel geld van criminelen, superrijken en corrupte dictators aan. Bovendien verdienen die Zwitsers toch al genoeg aan toerisme, horloges en koekoeksklokken. :-)
Naam:
Rekenmeesterleerling
Datum:
27 mei 2012
Als er een bankgeheim is,
hoe kan je dan weten wat daar geparkeerd is?
En dat dat maar een aalmoes is???
Al die rijken hotemetoten die de belasting ontdoken hebben.
Daar wringt de schoen.....!
Je kan alleen maar gissen,
en al dan niet schrikken.
Naam:
J.de Groot
Datum:
27 mei 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Ja, uiteraard is dit heel simpel gesteld klopt.
Dat begrijpt een kind.
Maar ALLE beetjes helpen, al is het alleen maar voor de moraal van de gewone bevolking.....
en wie weet hoe ver men nog komt.
Over de hele wereld gaat geld van corrupte dictators en machthebbers naar geheimen rekeningen, dat weet ook iedereen.
Maar in noodsituaties zou er toch een wet moeten zijn, die het bankgeheim openbaar maakt
en niet alleen bij de Zwitsers...!

Het is dan ook maar een suggestie!
Naam:
Hendrik
Datum:
26 mei 2012
Email:
klaassens38zonnet.nl
Dat is wel erg simpel geredeneerd, Joke. De oorzaken van de crisis binnen de EU hebben weinig met tegoeden op Zwitsere banken te maken, maar zijn vooral ontstaan door enorme begrotingstekorten. Bovendien stribbelen de Zwitsers geweldig tegen als ze onder druk worden gezet om dit bankgeheim op te heffen.
Naam:
Rekenmeesteres
Datum:
26 mei 2012
Helaas, het geheime geld van dictators is slechts een aalmoes vergeleken bij wat nodig is om lege staatskassen weer aan de praat te krijgen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)