Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

De Europese Centrale Bank gaat tot september 2016 staatsleningen opkopen van financiële instellingen in de eurozone.
Het gaat elke maand om een bedrag van 60 miljard euro.
Met deze maatregel hoopt de ECB dat de economie weer gaat groeien en de lage inflatie omhoog gaat.
Banken krijgen zo meer lucht, zodat ze weer volop nieuwe leningen kunnen afsluiten.

Mijn inziens zijn dit kunstgrepen die geen structurele bijdrage leveren aan een duurzaam economisch herstel.

Schrijver: O.U.Deis, 23 januari 2015


Geplaatst in de categorie: economie

3.1 met 8 stemmen 906



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
23 januari 2015
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander niets snapt van de economische maatregelingen, die door topeconomen en bankdirecteuren worden genomen. Zet de Dijsselbloemetjes maar buiten!
Wat wij wel snappen, is dat de heren van het grote geld maar wat aan rommelen en ons op het verkeerde been zetten met doekjes voor het bloeden! Zij die dagelijks over de miljarden euro's gaan, draaien ons een rad voor ogen. Ze hypnotiseren ons met valse beloften en onhaalbare goocheltrucs. En ondertussen verrijken de rijken zich steeds meer en hebben de naïeve, arme ploeteraars het nakijken. De allerrijksten schermen zich defensief en agressief af, terwijl ze de minderbedeelden kwaadaardig beschuldigen van het azen op hun rijkdom. Inhalig als de pest en niet bereid tot ware saamhorigheid. Ze doen er slechts alles aan om de groeiende groep armlastigen zo ver mogelijk op afstand te houden met quasi-sociale terminologieën. Zij eisen voor zichzelf de grootst mogelijke ruimte en weelde, terwijl ze het volgens hen klootjesvolk het liefste met hun naaldhakken de grond in steken en onzichtbaar maken. En nog natrappen met absurde en vileine, braafburgerlijke, despotische onderdrukkingsclichés ook. Zolang de mensen hun rijkdom en bezittingen niet eerlijk weten te delen, blijft de economie beuken tegen de betonnen tegel van een beerput.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)