Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen over ziekte

Een karikatuur of schertsfiguur als "vriendin"?

Men moet het niet prefereren en men kan het bezwaarlijk wensen de haveloze en armoedige straat te doorkruisen die twee slagaders van het verkeer in het zuidelijke gedeelte van Tilburg met elkaar verbindt en vooral op Kerstavond moet men dit vermijden......

Als men dan genood is bij zijn psychiatrische kennissen die "leven van de liefde" in een wanordelijk appartement en die vervuld zijn van het eigen ziekelijke en ziekmakende ego dat is als een overstromende beker, tot de rand gevuld, dan kan de Kerstvreugde vanzelfsprekend nauwelijks op.

Haar verhaal is eindeloos; een gebed zonder end; een verhaal van leed dat zich opstapelt, dat zich blijft vermeerderen, een leven lang, en dat zij erin giet bij haar toehoorders als nieuwe wijn in oude zakken, zonder aanzien des persoons....

Karikaturen, vreemde portretten en wandelende diagnoses moesten mijn "vrienden" worden......

Schrijver: I.Broeckx, 21 december 2018


Geplaatst in de categorie: ziekte

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 32



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)