Inloggen
voeg je bewering toe

Beweringen

Terug naar de Wethouderslaan

Het appartementencomplex is nu verbouwd en extra beveiligd.
De gangen bieden uitzicht op een binnenplaats met frutsels en fratsels die kennelijk bedoeld zijn om een gezellige sfeer te scheppen. Eens vloeiden hier mijn onstuitbare tranen om het naderende afscheid van de allderliefsten. Het flatje van mijn nieuwe vriendin toont dezelfde indeling als het huisje van Haar die ik prijs moest geven aan de eeuwigheid, twaalf jaar geleden en het is alsof ZIJ er nog is, alsof de toekomst er nog is; het perspectief, de stabiliteit, die echter nu nog slechts gestalte krijgt in het zuiver materiële, in het witte hout van de deurposten, in de ramen, in het kleine balkon.
Zo "overleeft" slechts de materie, zo zal de materie er nog zijn als het hart en de ziel zijn weggesneden, als de handen en de ogen hun boodschap niet meer kunnen overbrengen en de materie nog het enige toevluchtsoord is.....

Schrijver: I.Broeckx, 25 januari 2019


Geplaatst in de categorie: afscheid

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 49



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)