Inloggen
voeg je column toe

Columns

kerst: twittertijd of gezelligheid

Kerst: twittertijd of gezelligheid

Ben jij al aan de twitter zo net voordat kerst begint?
Snel nog even een tweetje, snel nog even shoppen, snel nog even door het huis, snel nog even.... Maar niet met kerst!

Zo net voor kerst worden we ons bewust van de mensen om ons heen. Het hele jaar vluchten we in files, werk, studie, huishouden en kids om de dag voor kerst tot besef te komen: we zijn niet alleen op deze wereld.
En beseffen dat we het eigenlijk toch best goed hebben op een paar designmissers na.
We hebben net de kerstinkopen gedaan, een lekker glaasje ingeschonken en alles in huis voor een gezellige kerst.

Maar dan zie je drie dj's in het glazen huis die geld bij elkaar sprokkelen voor malariamedicijnen voor mensen elders op de wereld, mensen die basaal leven en zich niet druk maken over het laatste wii spelletje of het meest irritante woordje in 2009.
Overleven dat is het waar het in hun leven om draait.

Zeg eens eerlijk wat doe jij?
In je drukke leven geeft het voldoening als je iets voor een ander doet. Het kneuterige gezegde: "je krijgt wat je geeft" klopt. Het is veel fijner om te geven dan te krijgen. De meest in zichzelf gekeerde personen knappen op bij het zien van een gezicht van iemand die blij is. Maar daar denk je niet aan. Je bent druk. Druk aan de twitter, druk aan het linken, druk aan het..... Maar niet met kerst. Kerst werkt aanstekelijk. Kerst draait om mensen en gezelligheid.

Wil je onthaasten, wil je echte sfeer?
Verras dan eens iemand (en niet alleen met kerst) en kijk naar wat er met je gebeurt. Je ontstrest en vindt menselijkheid!

Schrijver: Nancy Seesing, 24 december 2009


Geplaatst in de categorie: kerstmis

3.3 met 7 stemmen 870



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)