Inloggen
voeg je column toe

Columns

Niet gewoon

Ik zit op mijn vrije dag naar As The World Turns te kijken en ik hoor iemand zeggen: "Het kan allemaal zo voorbij zijn". Ik zie een persoon op TV met een geweer en mijn gedachten gaan naar Alphen aan den Rijn en naar Baflo.
Ik word me ineens heel erg bewust dat het ineens over kan zijn. Dat je wordt neergeschoten als je gewoon aan het winkelen bent. Gewoon op een mooie zaterdag in een winkelcentrum loopt om misschien nog de laatste boodschappen te halen. En dat je dan wordt neergeschoten. Waarom ???? Dit vraag ik me af. Waarom ?? En waarom gebruik ik in deze column het woord gewoon.We gebruiken het woord gewoon zo makkelijk. Het is niet gewoon dat dit gebeurd, het is intens absurd.
En dat een agent, tijdens het uitvoeren van zijn werk, wordt doodgeschoten. Een collega wordt gewond en naar nu blijkt is er ook nog een omstander in zijn voet geraakt.
In een week tijd zijn er heel veel gezinnen geraakt door wat er allemaal is gebeurd. Ik wens die gezinnen heel veel sterkte.

Schrijver: Ria Boogert, 16 april 2011


Geplaatst in de categorie: emoties

5.0 met 5 stemmen 167



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)