Inloggen
voeg je column toe

Columns

Bonnetje

Meneer van der Steur, fijn dat we hier even af konden spreken.

Ja, liever in dit etablissement dan op mijn werkkamer, je weet maar nooit.

Hoe bedoelt u?

Voor je het weet vinden we u ook niet meer terug... Gebbetje hoor..

Nemen we koffie, met wat erbij? Trouwens u bent ?

Trawant van internet…

....Excellentie...!

...??

Ja, u vergeet er excellentie achter te zeggen daar stel ik prijs op.

Is dat niet een tikje ouderwets?

Nee meneer, men moet de waarde van het ambt in tact laten. Waarom denkt u dat ik die vreselijke dassen draag?

U heeft er nogal wat he?

Tientallen, elke dag gaat Ping, ons Thaise hulpje er met de bout overheen.

Goed zullen we ons bij de zaak houden..

Excellentie! Nou vergeet u het weer. Ja, als ik thuis op mijn kasteel tijdens het diner door mijn gezin correct word aangesproken dan verwacht ik tenminste ook van u ...

Dus uw vrouw en kinderen…

Jazeker, Diederick en Gijsbrecht, 'Mogen we gamen excellentie'... Mijn vrouw, 'Goed gesmaakt excellentie', 'Wilt u nog een extra toetje excellentie?' Heerlijk stel! Ze weten hoe het hoort, maar wat is uw punt?

De doofpot…

Pardon?

Het bonnetje, Demminck, de Volkertfoto, affaire-Maat, en nu alweer dat bonnetje. Het is een grote doofpot dat ministerie van u, een alzheimercafe, een boevenbende, een janboel!

Ho, ho, ho, meneer Trawant, u moet daar niet zo zwaar aan tillen, waan van de dag, waait over. Ik zet mijn borstkas uit,, heeft u wel gezien hoever ik dat kan? Dan kijk ik een keertje serieus over mijn bril, maak een voorzichtig excuusje en de storm gaat liggen.

De kamer is anders flink boos.

Ach ja die Tweede Kamer, moet overal zijn neus in steken, laat mij nou gewoon deze toko managen, dat dee ik ook met mijn dispuut. Als er iets te vertellen valt dan horen ze het wel.

Maar de commissie Oosting…

Laat me niet lachen, die pennenlikker vindt niks! U denkt toch zeker niet dat Ivo, Fred en ik nog meer losse eindjes achterlaten. De shredder loeit, as we speak!

En de ICT'’ers lekken naar Nieuwsuur…

Die vegen op dit moment de kelder aan, er wordt met mij niet gesold. Kijk we hebben alles gedaan om die data binnenboord te houden, gaan een paar van die nerds lopen spitten. Nou ja zeg!

Kunt u niet gewoon eens eerlijk zijn meneer van der Steur. Men heeft de boel grotelijks belazerd.

Point taken, maar ik hoor het al, u bent een romanticus meneer Trawant, eerlijkheid past niet bij de politiek, dan wordt het allemaal overzichtelijk en dat beperkt de speelruimte. Maar ik ga nu.

Want?

Ik moet nog oefenen.

Waarop?

Schuldbewust uiterlijk, deemoedige blik en dan business als usual. Trouwens, u rekent de koffie af, niet?

Ja eh… Prima…

Fijn, mag ik het bonnetje?

Schrijver: trawant, 29 januari 2016


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.9 met 7 stemmen 104



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
30 januari 2016
Nog even geduld, trawant, want zijn ontslag is zeer aanstaande, evenals het vertrek van dit VVD/PvdA kabinet. Of ze het nu willen of niet, Geert Wilders strijkt straks met de zetelwinst en heeft daarmee het volste recht om het Torentje te bezetten! De andere partijen zijn inmiddels net zo anti-islam en anti-vluchtelingen als de PVV, maar doen dat op meer bedekte wijze, om hun kiezers niet tegen hen in het harnas te jagen. De slagkracht van de PVV wordt op denigrerende wijze onderschat, maar de PVV-ers zijn wel degelijk in staat om ons nederwaarts geduwde Nederland weer volop op te heffen!... Als rechtschapen en volbloed patriot durf ik daar mijn ziel onder te verwedden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)