Inloggen
voeg je column toe

Columns

Volledige Vergunning

Meneer T..Tr..

…Trawant dokter.

Juist, ja…gaat u zitten…wat mag ik u inschenken, wit rood, jonkie misschien?

Even niet dokter…ik kom net bij de kapper vandaan.

Hè wat ongezellig, het praat zoveel makkelijker met een bo..borreltje erbij..

Klopt eh, dokter maar ik heb in de boekwinkel al twee chablitjes gehad daarna
een roseetje bij de Blokker, twee bacootjes bij het Kruidvat en toen nog een kopstoot bij de kapper…

Dus ik kan u echt niet..

Nou vooruit een halfje dan dokter.

Zo mag ik het horen, ik eh.. neem er zelf ook nog een. Wat zijn de kla..kla …wat komt u hier doen Meneer voor de dr..draad ermee, pronto!

Het been, dokter, scheuten…

Tja en op een been kun je niet lopen…hè…hè…hè.

Zal ik het even laten zien dokter.

Wat?

M’n been.

Als u er op staat…

Maar dat lukt nou juist niet dokter!

Laat u de broek dan maar zakken… Maar eerst nemen we nog een af..eh zakkertje..hè…hè…hè…

Wat denkt u dokter?

Dat been van u, daar zie ik geen been in…hè…hè…hè…
Wat heb ik toch een heerlijk vak sinds de VVD het he.. hele land aan de dr…drank heeft geholpen…

Maar ik kom er niet van in slaap dokter.

Een slaapmutsje Meneer Tra…is het beste me..dicijn..
En nou houden we op met zeuren, we nemen er nog een om het af te leren en dan optiefen met die ellende. En roept u de vol..volgende pa…tient..

——————————————-


De kapper mag van de VVD best een glaasje schenken tijdens de knipbeurt en de boekhandel mag zijn klanten wijn serveren.Ook voor andere kleine ondernemers en dienstverleners lijkt de weg vrij om te schenken.
Regeringspartij VVD wil dit binnenkort via een wetsontwerp regelen. Een Kamermeerderheid steunt de plannen. Staatssecretaris Blokhuis vindt het waanzin.

Schrijver: Trawant
8 juni 2018


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 1 stemmen 331



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)