Inloggen
voeg je column toe

Columns

Met mama

Trrring..
Rutte.
Mark met mama.
Hallo Mam.
Dat vaasje hè dat is toch niet dat turquoise biedermeiertje?
Nee natuurlijk niet mam.
Dat komt uit de erfenis van tante Tine dat weet je toch en daar moet je héél voorzichtig mee zijn..
Jaaaa mam.
Want je twee zussen hadden het ook wel willen hebben, maar jij was er zó dol op..
Ja mam het staat hier voor me op het theekastje.
Goed en je mag het alleen afnemen met een heel klein beetje Dreft…anders krijg je barstjes in het glazuur.
Maar mam.
Ja jongen.
Dat vaasje was overdrachtelijk bedoeld.
Hoe bedoel je.
Nou het is meer een symbool.
Nee hoor, het is een art deco plateel vaasje, dat weet ik zeker want..
Mam ik gebruikte het om iets duidelijk te maken over ons land.. dat we het allemaal heel voorzichtig vast moeten houden.
Nee Mark je moet er geen anderen met hun vieze vingers aan laten komen daar is dat materiaal veel te teer voor..
Mam, ik gebruikte het als vergelijking, in Engeland daar hebben ze het wél laten vallen.
Net zo’n vaasje in Engeland..? Wat zonde!
Nee mam het gaat over hoe we hier met elkaar samen moeten leven.
Samen leven met wie? Waarom heb je daar niets over verteld.
Nee mam dat het vaasje van ons allemaal is..
Ben je nou helemaal jongen, het is van de familie.. Ik snap soms niks van jou.. werk je niet te hard?
Nee Mam, ik leg het je nog weleens rustig uit.
Da’s goed knul, denk je aan je was? Witte overhemden niet in de zak met bont..
Ja mam!
En nog 's wat Mark

Wil je die vieze oude man in Brussel niet meer zoenen, daar wordt mama onpasselijk van..

Goed mam, dag mam..

Schrijver: Trawant
20 december 2018


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 4 stemmen 114



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)