Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

GROENE RAPPORTCIJFERS VOOR POLITIEKE PARTIJEN

Vier politieke partijen halen een goed rapportcijfer als hun programma’s worden bekeken op natuur-, milieu- en diervriendelijkheid. Twee komen op een voldoende en de zes overige hebben duidelijk een onvoldoende. Op verzoek van het radioprogramma Vroege Vogels hebben acht grote groene organisaties de verkiezingsprogramma’s van de partijen onderzocht en van een cijfer voorzien.
GroenLinks scoort het hoogst met een 7,8; Lijst Vijf Fortuyn sluit de rij met 2,2.

Opvallend vind ik het lage cijfer voor de PvdA: 6,68.
Tweede kamerlid Wijnand Duyvendak (Groen Links) heeft voorgesteld milieuvriendelijke auto's, zoals de Toyota Prius, eenderde goedkoper te maken en bezineslurpers als de Hummer eenderde duurder. Drie keer zo duur zou van mij ook mogen. Verbieden zou nóg beter zijn, maar, zoals ik al eens opmerkte tegen de bezitter van zo’n monster: ”Helaas staat de democratie mij niet toe u te verbieden mijn milieu te vervuilen”. Hij keek me aan alsof hij me niet snapte.

Eigenlijk zou je op de bumper van zo’n Hummer, net als op elke SUV, een sticker moeten plakken met de boodschap: IK BEN EEN SPONSOR VAN AL QUAIDA.
Iedereen kan immers weten dat Al Quaida wordt gefinancierd uit de olie-opbrengsten van Saudi Arabië.

Schrijver: Geert Kruideren, 14 november 2006


Geplaatst in de categorie: milieu

3.0 met 2 stemmen 669



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)