Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Poetin - Kasparov 1-1 ?

De oud-wereldschaakkampioen Garry Kasparov is zaterdag in Moskou tijdens een betoging tegen de Russische president Vladimir Poetin opgepakt.
Hij is na het betalen van een symbolische boete van 1.000 roebel op straat gezet.

Kasparov, leider van ‘Een ander Rusland’, bracht een aantal uren door op het politiecommissariaat. Hij werd vervolgens overgebracht naar een rechtbank die hem veroordeelde voor het roepen van leuzen tegen de regering, aldus zijn advocate Karinna Moskalenko.

Schijnbaar is de stand Poetin - Kasparov hiermee op 1-1 gekomen.
Poetin heeft zijn spierballen laten zien, maar Kasparov heeft het idee dat Poetin hem niet knock out durft te slaan.

Ik zie het als een spelletje kat en muis waarbij Poetin de muis die leuzen brult even pakt en hem vervolgens weer laat lopen.
Maar de genadeklap gaat nog komen. Niet met een linkse directe maar op een manier waar moeilijk tegen geprotesteerd kan gaan worden. Reken maar dat ze in het Kremlin al aan het bedenken zijn hoe ze Kasparov uit de politieke ring kunnen laten verdwijnen.


Wordt vervolgd.

Schrijver: Dagschrijver, 15 april 2007


Geplaatst in de categorie: politiek

2.2 met 8 stemmen 558



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)