Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Geen actie ondernemen

Gisteravond was ieder uur op het nieuws te horen dat Michaëlla Krajicek 'niet in actie zou komen'. Een hele avond lang het bericht dat Michaëlla met een zakje Japanse zoutjes op haar hotelkamer oude ER's zat te kijken. Japanse zoutjes met veel van die donkerrode balletjes met pinda's erin, want niets is zo lekker als die donkerrode ballen, en dat weet Michaëlla heel goed. En stel dat er nou nóg iemand op Michaëlla's hotelkamer is, dan weet die dat je van haar donkerrode balletjes af moet blijven, omdat je anders een ongenadige backhand op je gezicht krijgt. Want Michaëlla komt dan wel niet in actie vanavond, een ros op je smoel heb je zo te pakken als je zo'n delicate grens overgaat.

Nu is er best vaak non-nieuws in de media; dat een besluit niet doorgaat of een situatie niet verandert. Maar als er expliciet wordt gemeld dat je iets niet gaat doen, en dat dan dan als nieuwswaardig geldt, en ook nog uren achtereen, dan ben je toch best een eind gekomen. De mens kan gerust overwerken. Je hoeft toch je bridge-avond niet af te zeggen. Rennen voor je aansluiting is niet nodig. Kijk rustig iets wat je eerder had opgenomen. Zelfs 24-protagonist Jack Bauer ontspant een beetje (dat zie je bij Jack aan een hortende linkerwenkbrauw). De katten spinnen gewoon door. Het carillon tinkelt op het hele uur. Het bad loopt vol. Michaëlla komt niet in actie. Ik herhaal...

Schrijver: Axel van der Ende, 28 juni 2007


Geplaatst in de categorie: sport

2.3 met 3 stemmen 509



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)