Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Ondertussen in de trein..

Waarom staan we stil conducteur?
Ach meneer, nieuw grind, lekke bielzen, eikels op het spoor, depressieve bovenleiding, u zegt het maar.
Pardon?
Ja, ons wordt niks verteld, Pro Rail is bezig met onderhoud en het treinschema is over de kop, voor ons ook steeds een gok waar we terechtkomen.
En wat nu dan?
D’r komen bussen.. zeggen ze..maar ’t is hier nogal drassig.
Maar had u dat niet aan zien komen, er zijn toch seinen ?
Seinen, seinen, ach daar letten we niet meer zo op sinds we geprivatiseerd zijn.
De meester in de loc heeft speciaal zo’n zonneschermpje tegen dat felle rood.
We rijden er honderden keren per jaar doorheen en er gebeurt niks.
Niet te geloven, ik ga bellen!
Ja, meneer van de Wissel van NO Rail, u spreekt met Trawant van Nederlands punt NL , het is een schandaal!
Niet zo schreeuwen meneer Trawant, waar staat u?
Ergens in een weiland tussen Utrecht en Zwolle.
De sneltrein?
Ja!
Die van de derde dinsdag 18.35 behalve op oneven dagen en in schrikkeljaren..?
Nee, wij vertrokken om 18.05.
Ja, daar heb je het al, die had helemaal niet mogen vertrekken want het is geen volle maan.
De mensen moeten hun spoorboekje lezen, dat kleine halve bolletje linksboven op de pagina, duidelijker kunnen we het toch niet maken.
Het is een chaos, meneer Van de Wissel!
Klopt, maar nu heb ik geen tijd meer, meneer Trawant.
Het is Sinterklaas ik ga met mijn zoontje treintje spelen.
Ja jochie, zet je pet maar op, papa komt zo..ja..tjoeke tjoeke.., grote vent..
Enne meneer Trawant, vlak voor de IJssel uitstappen hoor.
Hoezo?
Daar houdt de rails op.

Schrijver: trawant, 6 december 2007


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.7 met 3 stemmen 405



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)