Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Dip

Deze keer geen Engelstalige titel boven mijn stukje, na friendly fire (2 keer), big brother en candid camera, heb ik er wel even genoeg van. Nee, ik zit net als collega-columnist Quirijn Metz in een dip, alles is al eens gezegd en wat moet ik daar nu nog aan toevoegen? Het Klimaatverbond weet niets beters dan ons aan te raden vandaag een warme trui aan te trekken: Warme Truiendag. Hebben die even mazzel dat het Kyoto-verdrag in werking trad in februari in plaats van in juli of augustus.

Ook Doekle Terpstra weet met zijn Benoemen en Bouwen niet veel enthousiasme los te maken, getuige deze e-mail die ik deze week ontving: “Beste deelnemer,
Nogmaals dank voor het zetten van uw handtekening onder het manifest Benoemen en Bouwen. Inmiddels hebben meer dan achtduizend mensen dit manifest ondertekend.”

Niet meer dan achtduizend mensen, op een bevolking van zestien miljoen? Terwijl wel ruim zeven miljoen mensen naar Peter R. hebben zitten kijken? Niet alleen ik zit in een dip – samen met Quirijn en Alina, Rachmaninov en Biesheuvel – nog minstens negen miljoen mensen zitten in een dip! Dat is deprimerend veel en daar moeten wij wat aan doen. Dus collega-columnisten aan de slag, wij moeten onszelf én Nederland uit de dip halen!

Daarom ben ik op zoek gegaan naar positieve dingen in het nieuws van vandaag, en zie, die zijn er volop.

- Doekle heeft een akkoord bereikt tussen de politiebonden en Guusje.
- Johan Heesters (104 jaar) hat es nicht gewusst en mag dus gewoon zingen.
- PSV wint met 2 – 0 van Helsingborgs, maar nu de return nog.
- Ivo de Wijs en Pieter Nieuwint treden op in de Agnietenhof in Tiel.
- Het onderwijs doet het goed, ondanks ‘Den Haag’.
- Barack Obama is aan de winnende hand in de Verenigde Staten.
- Mijn kleindochter Loes heeft de blauwe band veroverd met judo!

Kortom, het leven is waard om geleefd te worden, over ruim een maand is het weer lente en daarna zal de zon steeds meer gaan schijnen. O ja en over die Koranfilm die Gekke Geert misschien gaat maken, daar heb ik ook iets op gevonden. Als je straks iemand tegen komt die zegt dat hij/zij die film toch wel goed vond, dan zeg je toch gewoon: “Maar ik vond het Boek toch beter!"

Schrijver: Watze Elgersma, 15 februari 2008


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.1 met 8 stemmen 509



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Quirijn
Datum:
15 februari 2008
Email:
q.metzhotmail.com
Een dip? Het valt erg mee met die dip van jou, als ik je column zo lees. Dat belooft nog wat voor de lente!
Naam:
geert kruideren
Datum:
15 februari 2008
Email:
geert.kruiderendigitaaltafel.nl
Februari is een dip-maand die gelukkig maar 28 dagen duurt (en als je pech hebt 29).
In februari worden de meeste zelfmoorden gepleegd, worden de meeste mensen geveld door de griep en wordt carnaval gevierd; ook al iets waar een normaal mens niet vrolijk van wordt.
Bovendien hebben alle positieve dingen die je moemt een schaduwzijde:
- de publieksvriendelijke akties van de politie zijn afgelopen.
- Johannes Heesters treed niet alleen op in Amersfoort maar ook in Vught en Westerbork. Hij sluit zijn terminale tournee af met een openluchtconcert op de Waalsdorpervlakte op 4 mei.
- for PSV there is something rotten in the state of Denmark.
- Ivo de Wijs en Pieter Nieuwint treden niet op in Arnhem.
- Het onderwijs blijft de speelbal van Den Haag.
- Hilary (en Bill) Clinton dreigen te verliezen.
- Je kleindochter heeft nog niet de zwarte band.
En toch wordt het ieder jaar weer voorjaar!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)