Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

WADA

In de loop van volgend jaar zullen topvoetballers in Nederland verplicht worden iedere dag te melden waar ze zich bevinden.
Dit op last van het antidopingburo WADA. De FIFA onder leiding van voorzitter Sepp Blatter is er mee akkoord gegaan.

Ruim 850 Nederlands topsporters van 58 sportbonden moeten anno 2009 aan deze ridicule eis voldoen.

Waarom komt geen enkele sporter op het idee deze idiote maatregel juridisch aan te vechten?

Zoals het Bosman-arrest het leven van vele voetballers aanzienlijk zonniger maakte, zou een arrest over deze zaak - die de antidopingbobo’s zal stoppen - hun leven veraangenamen. Het is zonneklaar dat de ingreep in de privacy van de topspelers niet gerechtvaardigd is. Het gaat niet aan om preventief aan mensen (never offenders!) allerlei eisen te stellen die hun privacy minimaliseren.

Controle op doping: prima maar het moet niet ontaarden in ongepaste, smakeloze, mensonterende toestanden.

Schrijver: Dagschrijver, 30 november 2008


Geplaatst in de categorie: sport

4.0 met 11 stemmen 264



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)