Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

de communicatiekloof

Een man vliegt in een heteluchtballon boven het land en beseft dat hij verdwaald is. Hij ziet beneden iemand lopen en daalt tot hij binnen gehoorafstand is.....

“Neemt u mij niet kwalijk” roept hij, “kunt u mij misschien helpen? Kunt u mij vertellen waar ik ben?”.

De man beneden kijkt omhoog en antwoordt: “Jawel. U bevindt zich in een heteluchtballon en zweeft zo’n tien meter boven de grond”.

“U bent zeker een IT-er?” zegt de man in de heteluchtballon.

“Inderdaad” zegt de ander, “maar hoe weet u dat?”

“Nou”, zegt de man in de ballon, “alles wat u zegt is technisch gesproken juist, maar ik heb helemaal niets aan die informatie. En al met al ben ik nog steeds verdwaald”.

“En u bent zeker een manager?”.

“Dat klopt” zegt de man in de ballon, “maar hoe weet u dat?”.

“Eenvoudig. U hebt geen idee waar u bent. U weet al helemaal niet waar u naar toe gaat en u verwacht van mij dat ik uw probleem oplos. U verkeert nog steeds in dezelfde positie als voor wij elkaar ontmoetten, maar op een of andere manier is het nu opeens mijn schuld”.

(bron: LanVision, Netwerk Gebruikersgroep Nederland)

Schrijver: Max R. Hubeek, 1 februari 2009


Geplaatst in de categorie: werk

3.8 met 5 stemmen 4.169



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)