Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Ryanair

AMSTERDAM - Ryanair wil geld gaan vragen voor het gebruik van de wc tijdens de vlucht. Topman Michael O'Leary van de prijsvechter denkt zelf aan ongeveer een euro per toiletbezoek. De Ierse prijsvechter wil het geld innen door een slot op de deur te doen die pas opengaat als er een muntje wordt ingegooid.

------------------


Kraak..kraak.. mompel mompel..
'Goedemiddag dames en heren namens Ryan Air heet ik u welkom aan boord van vlucht 457 met bestemming Gran Canaria.
Mijn naam is Vleugel en ik verzoek u om na het plaatsnemen de instapvergoeding van € 5 bij het cabinepersoneel te voldoen.
Tevens kunt u bij hen de taxitoeslag betalen en de opstijgbijdrage voldoen.
Dames met opvliegers wordt verzocht voorin het toestel plaats te nemen om extra stuwkracht te genereren.

Bij het horen van de gong en het aanfloepen van de lampjes wordt u verzocht een euro in de gordelgleuf te deponeren om zodoende uw veiligheidsriemen te kunnen bevestigen.
Als de lampjes uitgaan kunt u wederom een euro in de gleuf stoppen om daarmee de gordels weer van hun zekering te ontdoen.
Vergeet u niet bij het landen dezelfde procedure te herhalen.
Losse euro's zijn tegen een omwisselkoers van € 1,50 bij de pantry te verkrijgen.
Voor het reserveren van uw zuurstofmasker kunt u het cabinepersoneel aangeven of u de zuurstof voor diepe zuchten of voor een oppervlakkige ademhaling denkt te gaan gebruiken.
Voor beide toepassingen geldt een andere tarief.

Ik maak u erop attent dat er speciaal voor deze vlucht, die ons voor een belangrijk deel overzee zal voeren, een speciale toeslag van toepassing is op het gebruik van reddingsvesten.
U kunt uw exemplaar door de purser klaar laten leggen maar let wel; op is op en weg is weg.
Tevens wijs ik u erop dat eventuele turbulentie tijdens de vlucht vandaag gratis is en u wordt aangeboden door Ryan Air.

Vlak voor de landing zal er in de rijen een captains-cap worden doorgegeven, daarin kunt u uw bijdrage deponeren voor het uitklappen van het landingsgestel.
Onze stewardessen komen nu bij u langs met de bingoboekjes a € 10 en tevens kun bij hen inzetten op de door u geschatte aankomsttijd.
Het weer ziet er beroerd uit en ik wens u mede namens mijn co-pilot Brand een aangename vlucht met Ryan Air..'

Schrijver: Trawant, 1 maart 2009


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 2 stemmen 153



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)