Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Hemels

Iemand zei: "in de hemel doe je datgene wat je op aarde erg leuk vond maar niet genoeg hebt gedaan".

Ik raakte in een gesprek verwikkeld over de hemel. De man stelde zich voor dat hij in de hemel door de natuur zou wandelen. Een ander hoopte op een zeilboot, op rustig water, zonnetje boven haar hoofd en een lekkere maaltijd erbij.

Ik dacht na. Wat stel ik me er bij voor? Wat raar dat er geen kwaad zal zijn, geen tranen meer. En wat apart dat we dan wachten tot we in de hemel zijn als het daar een positieve afspiegeling van hier is. Betekent dat niet dat we hier en nu vaker moeten doen wat ons bij onze denkbeeldige hemel brengt?

Ik stel me voor dat er een bejaarde man op een hobbelpaard zit, zo'n ding waar een euro in moet. Iedereen denkt dat hij dement is maar hij volgt eindelijk zijn hart. Of een ander gaat met terugwerkende kracht ijsjes eten in een park met lammetjes en geiten. Of op zijn kop hangen aan de waslijn.

Dit brengt me bij de vraag wat ik zelf te weinig doe.

Als je binnenkort in een speeltuin een volwassen vrouw met blozende wangen op de schommel ziet, grote kans dat ik het ben.

Als ik schommel voel ik me dichterbij de hemel. Als ik durf tenminste.

Schrijver: Egeltje, 28 april 2010


Geplaatst in de categorie: vrijheid

1.5 met 2 stemmen 129



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)