Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Koning Blaaskaak

Gelukkig weten we nu waar we aan toe zijn. Rutte heeft beloofd dat, als hij premier wordt, wij op 1 juli een kabinet hebben. Nog nooit hebben we een kabinet gehad, dat voordat de premier het Catshuis betreedt al zijn eerste verkiezingsbelofte breekt.

Maar de kiezer heeft het zo gewild.

De kiezer heeft gesproken.
Waren we beter af geweest met Cohen? Dat denk ik wel, maar als zoveel mensen zo hard geloven dat de VVD de economie gaat redden, dan hebben we een probleem. Dan kan Cohen niet de premier worden en dan moeten we de kille bezuinigingen (woorden van Balkenende) aanvaarden. Het heeft me tijdens de campagne verbaasd dat zoveel heil verwacht werd van neoliberale maatregelen (flexibele arbeidsmarkt, later AOW, kortere WW) en dus van de economische denkrichting die ons de crisis op de hals heeft gehaald.

Belonen van hebberigheid als oplossing. Verlagen van de lonen. Waar wil de VVD overigens de 400.000 werknemers vandaan halen in een vergrijzende samenleving? Uit het buitenland?

Nu ja. Er is een lichtpuntje.

Over vier jaar, of eerder, zijn er weer verkiezingen.

Schrijver: Jan R. Lunsing, 10 juni 2010


Geplaatst in de categorie: politiek

4.2 met 6 stemmen 2.658



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
George
Datum:
10 juni 2010
Het kiezersvolk heeft gesproken. Het verwacht van kille bezuinigingen veel heil. Arm volk.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)