Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Virtuele trucs en leugens

Eigenlijk is het doodeenvoudig om een evenement te organiseren. De eerste stap zet je als trendwatcher. Dat is geen beschermd beroep, dus iedereen kan het worden. Je kunt dus ook zelf je eigen trendwatcher zijn.
Je hebt een idee voor een evenement. Laten we het een praatbabbelparty noemen. Op een geheime plek. Doel: zoveel mogelijk kletsen en dat zo veel mogelijk filmen met alle beschikbare mobieltjes. Een soort privé Big Brother variant. Met een paar vrienden knutsel je snel en simpel een filmpje in elkaar. Trucjes genoeg om er voor te zorgen dat het een massabijeenkomst is. Dat zet je op internet en dan kan de lol beginnen.

Als zelfbenoemde trendwatcher schrijf je elk gaatje van internet vol met het nieuws van de nieuwste hype. Je status als trendwatcher groeit snel, want je hebt maar een paar verslaafde internetters nodig die het bericht van de nieuwe sensatie verspreiden over de wereld.
Nog voordat je het eerste praatbabbelfeest georganiseerd hebt, kun je zelf al de volgende stappen zetten.

Je schrijft dat je ook sales manager bent. Je pikt een plaatje van internet en maakt er een logo van. Je pikt wat plaatjes van t-shirts, petjes en andere dingen en daar plak je het logo op. Nu heb je een trend, een merchandising lijn en een booming webshop.

Dan wordt het tijd voor de laatste stap: de crowd manager. Kun je ook zo maar worden. Je legt virtuele contacten met de media en voert het aantal bezoekers van je evenementen steeds verder op. De locaties worden spannender en er gebeuren steeds pikantere dingen op die feesten. Je filmpjes op internet worden professioneler en het lijkt nu alsof er miljoenen bezoekers op jouw trendy feestjes zijn.

Dat kan heel lang goed gaan en je kunt er gigantisch veel geld mee verdienen. Tot het gruwelijk mis gaat en blijkt dat jij met al je leugens en virtuele trucjes een ramp veroorzaakt hebt.

Schrijver: Rob Chevallier, 2 augustus 2010


Geplaatst in de categorie: rampen

1.7 met 3 stemmen 426



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)