Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Frogs of yanks? Nee: Luxemburgers

Wij staan, zo zei de man op de radio, voor de keuze of we samenwerken met de Verenigde Staten of met Frankrijk. Het ging over de NATO. En als je met Frankrijk samenwerkt, moet je doen wat de Fransen willen, terwijl we bij de Amerikanen inspraak hebben.

Dus, was zijn conclusie, moesten we voor de Amerikanen kiezen.

En dus moeten we troepen sturen naar Afghanistan. Waarom? Omdat we anders niet samenwerken met de Amerikanen. Maar, euh, mochten we niet zelf nadenken of het nodig is daar troepen heen te sturen?
Wie goed oplet, ziet dat deze deskundige volstrekte nonsens uitkraamt. Zijn redenering blijkt niets anders te zijn, dat dat samenwerken met de Amerikanen betekent dat we zelf bepalen dat we doen wat de Amerikanen willen wat we doen en samenwerken met de Fransen betekent dat we moeten doen wat de Fransen willen wat we doen.

Ziet u het verschil? Zijn Amerikanen een lief soort mensen die graag rekening houden met ons of aan het eind toch eerst kijken naar hun eigen belang? Net als Fransen?

Daarom vind ik dat we niet met Frankrijk moeten militair samenwerken, maar met Luxemburg.

Schrijver: Jan R. Lunsing, 18 november 2010


Geplaatst in de categorie: politiek

2.3 met 6 stemmen 262



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)