Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Cypridioten

Ik weet niet wat mij bezielde toen ik begin deze week een vliegtuigticket richting Nicosia kocht. Misschien wilde ik een run on the bank doen, in de rij gaan staan met honderden idiote Cyprioten en handenvol geld afhalen om die in mijn hotelkamer onder mijn matras te verstoppen, veilig verborgen voor de grijpgrage graaiers van de overheid.

Misschien wilde ik de Cyprioten een hart onder de riem gaan steken, vooral die rijke stinkerds met meer dan 100.000 euro op hun rekening, waardoor ze op slag gedegradeerd werden tot armoezaaiers, met dank aan Europa. Ik wilde misschien wel iedereen gaan overtuigen dat er van Europa nog niet veel goeds was gekomen, met in mijn kielzog uitzinnige Grieken, Italianen en Spanjaarden die luid scandeerden dat ze hun eigen munt terug wilden, met elk een molotov-cocktail in hun hand. Lang leve de drachmen, de peseta’s en de lires. Misschien wilde ik voorkomen dat iemand zichzelf in brand zou steken en daarmee een nieuwe revolutie zou veroorzaken.

Ik weet niet precies wat ik in Cyprus wilde gaan doen. Misschien had ik gewoon nood aan vakantie, voor het aan ons is.

Schrijver: Johan De Smet, 31 maart 2013


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.8 met 6 stemmen 211



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)