Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Econlogisch

Met groot gevoel voor timing geeft de natuur ons lik op stuk en dat op een dag waarvan je wist dat hij komen zou. Topzwaar voor de hand liggend en ze doen maar, ik zie kansen liggen…U wilde toch zo graag alles tot op de bodem uitzoeken? Ik zeg doen! Want in Florida zien ze door de takkebende die zij van de omgeving maakten, helemaal geen bos meer… oh horror, the invasion of the sinking assholes!

We vallen niet meer in goede aarde, maar van het ene zwarte gat in de volgende herhaling en dat met een domino effect, zo het blijft behelpen met een ohmygod. Het is nog maar een kwestie van tijd, lieve kippige liplezer of de hele wereld is er kapot van; onze ratrace…zo fanatiek als we graven, wroeten, spitten en stampvoeten de onderwereld om, zo onsamenhangend als we zandkastelen bouwen, op ons gevoel af. Een horde woestijnratten is er niets bij.

Nog even en de aarde is echt plat, ligt iedereen in een deuk omdat we zo onnozel zijn. Te denken zonder vooruitgang ook geen leven is, wordt nog onze ondergang, want waar is hier de nooduitgang? Wij groeien niet, hoor. Wij overwoekeren. In de kern begiftigd met een grote mond, dat vreet energie als die nooit stilstaat. Ellendig genoeg? Is het zo uitgelekt…

Krijg het bijna niet uit mijn strot; voor mooi weer spelen, klappertandende hippies op één lijn met fladderende restjes van anderen waar men nog járen mee kan leuren. Teer op met je wasmachine, die auto, wat nou zonde? En je kind maar lurken aan den tiet. Boeh. Alsof je uit een beter milieu komt door extreem bezuinigen; dan mogen je kids nog net twee keer per week genieten van een plens warm water, om zo tegennatuurlijk met jezelf in de weer te kunnen blijven op je pc, heeft meer weg van een groene oprisping, als U het mij vraagt.

Barst maar!..wat klinkt dat rot, in no time het menselijk schuim van deze aardkloot door een schuimbekkende aarde naar binnen geklokt, als een buitensporig uitgevallen Cookie, monster van een draaikolk. We zijn er geweest! Terug bij af om die uitgeholde ruimte weer te vullen met onze tijdgeest. Kunnen we altijd nog de nieuwsgierigheid van toekomstig leven prikkelen; hoe we als ratten in de val maar bleven aanmodderen, door nieuwe onderwerpen aan te boren en tussen puin hopen is dan ook geen wonder.



Losjes gebaseerd op nieuwsfeiten, column over ecologisch leven en op de volgende link: http://nos.nl/op3/artikel/543140-sinkhole-slokt-al-een-jaar-lang-bos-op.html

Schrijver: Monique Methorst, 4 september 2013


Geplaatst in de categorie: milieu

3.9 met 7 stemmen 854



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
4 september 2013
Email:
moi636yahoo.com
Schaldalig, pokdalig :) woorden die ik had kunnen gebruiken, dank voor compliment!
Naam:
Kareltje
Datum:
4 september 2013
tsjilp, tsjilp...
Naam:
Monique
Datum:
4 september 2013
Email:
xmoniquex6hotmail.com
Jeetje wat erg....we maken alles kapot hè:(en nu weer boren naar schaliegas, lijkt me ook ongezond voor de aarde..het is schandalig hoe we de aarde kapot maken...
Goede dagcolumn Monique :)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)