Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Reclame

Reclame doet echt een appel op je intellect. Chocomel, de enige echte. Jawel. Altijd gedacht dat Coca Cola the real thing was, maar nee, het is Chocomel. Of dan Essent. Essent levert, hetgeen heel iets anders is dan All Total Glas, All Total Glas helpt. Carglass op zijn beurt helpt niet, Carglass repareert, Carglass vervangt.

Soms moet je reclames ook achter elkaar zetten en dan krijg je een logische zin. Zeg je auw, zeg je Hansaplast, was nou maar naar Specsavers gegaan.

Sommige merken trekken wel een heel grote broek aan. Altijd gedacht dat de zomer begint op 21 juni, maar nee: de zomer begint bij MacDonalds. Ik verzin het niet. Blijf je verbazen, Dirk.
Er zijn ook reclameleuzen die pure onzin zijn: voel je vrij: KPN. Huh? Vodafone, power to you. Oh ja? Mona, daar word je blij van. Nooit wat van gemerkt. Plus geeft meer. Hoef ik niet meer te betalen?

Een heel gevaarlijke optie is overigens Oxxio: energie in je eigen hand. Dat lijkt me best gevaarlijk. En bij T-Mobile bepaal je zelf hoe je het hebben wilt. Geloof ik niets van. Knab, bank in jouw voordeel. Dat zou dan de eerste bank zijn die niet eerst aan zichzelf denkt. Heel knab.

Er is echter één reclame die echt verrast. Want wie verwacht porno voor dames? De mannen van Mandemakers, heel fijn.

Schrijver: Jan R. Lønsing, 12 juni 2014


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.0 met 6 stemmen 153



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)