Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Leven na de Dood

De afgelopen week schreef een geachte collega een snelvers met dit raadsel als onderwerp.
Er zijn een paar aspecten van de gedachtewisselingen hierover die ik interessant vind om onder het vergrootglas te bekijken.

Je kunt denken dat het kan.
Je kunt vinden dat het niet kan.

OF

Je kunt het proberen te onderzoeken.
Een schriftelijke cursus reïncarnatie volgen.
Kwantumfysica gaan studeren.
Theoloog worden, of zelfs Paus of Patriarch.
Filosofie of vergelijkende godsdienstwetenschappen studeren.
In een mortuarium gaan werken.
Spiritistische seances gaan houden met mediums.
Midzomer geesten oproepen in Stonehenge of Giza.
Mediteren en je kundalini omhoogwerken tot je spontaan ontbrandt (niet aanbevolen dus).
Artikelen schrijven in een blog die duidelijk aantonen dat het nooit en te nimmer mogelijk is, of juist wel en waarom, op grond van je eigen ervaringen.
Een Yogi worden en met je lendendoek als enige bezit dagelijks bij de Ganges je leerling toespreken.
Bij een sekte gaan en dynamische meditatie doen tot je schor bent.
Geloven.
De oude geschriften bestuderen van Kepler, Fludd, Dee, of de nieuwere van theosofen als Blavatsky, Besant, Crowley, of de oudere van Hermes Trismegistus.
Bij de Gurdieff beweging cursussen volgen en zijn oefeningen doen.
Andere guru’s aanhangen, lezen, met ze discussiëren, wekenlang stilzitten, koans oplossen, boogschieten, sjamaan worden, mantra’s zingen.
En de honderdduizend andere dingen die ik en jij hebben gedaan, waarbij inbegrepen hallucinogene middelen, pillen (niet doen), drank (niet doen), tantra, koorddansen, encounter groepen, klankschalen, massage, teepee’s, naaktdansen, taro leggen, Castaneda…..

Wat een FANTASTISCHE manier om je tijd te besteden.
Ik kan ze ALLEMAAL van harte aanbevelen.
Ik meen het.
En ga vooral ook Happinez lezen, en neem een abonnement op de Optimist. Bres, als het nog leeft, Onkruid voor de ‘light’ spirituelen.

Maar er is één ding dat je NIET moet doen:
WORD GEEN ZURE, SCEPTISCHE, GEITENWOLLENSOKKEN IDIOOT VAN EEN WETENSCHAPPER! Die anderen verbiedt om te geloven wat ze willen geloven alsof hij of zij god zelf is.

En als je één of meerdere of allemaal van deze voorgenoemde onderzoeksmethoden uitprobeert, geef ik je nog een goede raad:
Laat je niks aanpraten, vertrouw op je eigen intelligentie, doe je uiterste best, wees alert, geef nooit op, neem af en toe een pauze, probeer dingen te bewijzen, probeer ze te ontkennen, hou een logboek bij, daag jezelf uit, val niet in slaap, check met mensen die je vertrouwt, ga handlezen, kom alles te weten over esoterische onderwerpen, want:

Als er zoiets is als leven na de dood, dan is het van het ALLERGROOTSTE BELANG er iets meer over te weten te komen of te ervaren voordat het zover is.

Alleen als je anderen vertelt dat het niet kan…

Dan ben je een onsterfelijke idioot!

Onderzoek alle dingen en behoud dat wat werkt..

Schrijver: Ton Hettema, 23 mei 2015


Geplaatst in de categorie: psychologie

3.4 met 7 stemmen 514



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Ton Hettema
Datum:
24 mei 2015
op 24 mei om 23:23 uur op enige punten aangepast n.a.v. de opmerkingen van G.M. en J.R. en mijn eigen verantwoordelijkheid m.b.t. onervaren zoekers. (Ton)
Naam:
Ton Hettema
Datum:
24 mei 2015
Dank voor jullie zorgvuldige reacties JR en GM
en voor je waarschuwende bijstellingen
waarmee ik het volledig eens ben.
Er zijn een paar absolute basisprincipes
als common sense, geen invasie, geen
roekeloosheid, veiligheid/heiligheid en vooral:
bij twijfel niet inhalen!
Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
24 mei 2015
Een hartstochtelijk pleidooi voor leven na de dood. Iets waar ik nimmer aan getwijfeld heb.

De wetenschap heeft allang bewezen dat er leven na de dood is, want energie gaat nooit verloren (wet van behoud van energie), dus waar hebben we het nog over.

Wie toch nog twijfelt: een sessie reïncarnatietherapie brengt uitkomst.
Als je eenmaal weet wie je in een ander leven was, verandert je perspectief, je universum, je leven.

Overigens ben ik geen voorstander van spelletjes met borden e.d. waarbij men geesten oproept. Als men van gene zijde contact met je wil leggen, komt men wel naar je toe. Dat soort dingen moet je niet forceren.

Dingen als familieopstellingen, waarbij energie gebruikt wordt van overledenen of levenden, zonder hun voorafgaande toestemming, daar ben ik ronduit op tegen. Ook in de spirituele wereld bestaan er ethische grenzen wat je met energie mag en kunt doen.

Met kundalini energie moet je voorzichtig zijn, want als die te hoog zit, kan dat een spirituele crisis triggeren, met een mogelijke psychose als gevolg. Zie www.kundalinicrisis.nl
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
23 mei 2015
Doet me denken aan het gelijknamige titellied van Freek de Jonge. Je noemt een eerbiedwaardige lijst aan onderzoeksmethoden op en veel daarvan kan ook werkelijk tot hiernamaalsbevestiging leiden en is dus veel meer dan tijdsbesteding, maar juist eeuwigheidsbesteding. Een prachtig pleidooi voor het metafysische en de Werkelijkheid achter onze tijdelijke wereld vol zinloze illusies.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)