Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Vluchtelingenkwartet

Mag ik van jou 5000 vluchtelingen uit Irak? Dan krijg je van mij Gerard Joling, Patty Brard en Peter R. de Vries.
Heb ik. Mag ik dan van jou 3 charismatische Nederlandse politici, dan krijg je van mij 2000 Irakezen.
Heb ik niet.

Ik zou het fantastisch vinden. Een kwartet waarbij je setjes probeert te maken waarmee je punten scoort en waarbij je je vuile kaarten probeert weg te spelen.
Alleen kan zo’n spel natuurlijk geen kwartet heten want het gaat om veel grotere aantallen.
Milletet.com schijnt als domeinnaam nog vrij te zijn.

Vorige week werd ik wakker met een beeld in mijn hoofd van bootjes vol vluchtelingen richting Europa en één lullig bootje de andere kant op met daarop Bruno Martins Indi. Als je je misdraagt ga je de boot in. (Maar natuurlijk alleen maar als onderdeel van het spel).
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe het spel gespeeld moet worden, want hoe bepaal je de waarde van een groep vluchtelingen ten opzichte van een IBN-er, een Irritante Bekende Nederlander. Er moet ook nog iets met een troef. En qua kaartverdeling moet er ook nog wat gebeuren want wíj hebben alle zwarte pieten.

Ja mensen, er komt een hoop kijken bij een potje vluchtelingenkwartet.

Schrijver: Marcel Harmsen, 11 september 2015


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 5 stemmen 136



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
11 september 2015
Marcel, zodra dat kwartetspel er is SPEEL ik mee. Lijkt me helemaal te gek! De mensen die je als eerste weg wilt spelen, komen ook mij de strot uit! Het gehele vluchtelingen verhaal is te krankzinnig voor woorden. Nederland heeft iets om zich diep, heel diep voor te schamen! Goed gedaan

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)