Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Wat er fout is aan de Amerikaanse verkiezingen

“Behold, here, next to me, stands tall the New American Dream,” riep de theatrale kandidaat terwijl hij naar zijn opponent wees.

“Born a miljardair, raised a miljardair, living a miljardair,” waarna hij een korte pauze nam en de zaal in keek.

“If you are a miljardair:” Pauze.

“Vote!” Pauze.

“For!” Pauze.

“Him!” Boe geroep overstemde het applaus dat toch ook ergens in de zaal opklonk.

De opponent trok gezichten van afkeer, en wilde iets zeggen, “I, I, I am great! I want to make America great!”

“But beware,” begon de theatrale kandidaat er dwars overheen en de opponent hield in. “Beware, for if you are not a miljardair, do not!” Pauze.

“Vote!” Pauze.

“For!” Pauze.

“Him!” Luider boe geroep, maar ook meer aarzelingen en in de zaal was ook meer gejuich te vernemen.

“I may be a miljardair,” reageerde de opponent vervolgens, “But I am not payed by miljardairs! And I am not played by miljardairs!” Pauze om het gejuich de ruimte te geven.

“I am not a toy, you are a toy!” En weer wist de zaal wie gewonnen had.

Schrijver: Jan R. Lønsing, 10 maart 2016


Geplaatst in de categorie: politiek

4.0 met 2 stemmen 133



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
10 maart 2016
Een scherpe kritiek op beide superkandidaten Clinton en Trump, die beiden inderdaad één ding gemeen hebben, namelijk dat ze de kiezers als speelgoed misbruiken voor hun eigen machtspositie. Zo wordt die machtsstrijd tussen deze iconen lachwekkend en ongeloofwaardig. Twee miljonairs vechten om een been en geen derde gaat er mee heen. Het simpele volk is zoals altijd weer de verliezer. Bravo voor je inzicht!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)