Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Fikken

– Mevrouw Krikke?
– Spreekt u mee, met wie heb ik het genoegen?
- Trawant van nederlands punt enel
– Oh ja… die weer.
– Weet u dat Krikke rijmt op fikke?
– Leuk meneer, u bent de honderdste, ter zake graag.
– Hoe kon u nou zo dom zijn.
– Dom?
– Ja, om ze maar ongecontroleerd hun gang te laten gaan.
– Nee, nee, nee, we hadden duidelijke afspraken met de mannen en ook nog eens op papier.
– Maar dit zijn Scheveningers, mevrouw Krikke. En nog erger, Duindorpers. God noch gebod. Twintig jaar geleden zwierven ze op oudejaarsavond plunderend en brandstichtend door uw stad…
– U zegt het goed; dit is míjn stad en ik ga heel zorgvuldig onderzoeken…
– Onderzoeken? Uw hele parel aan de Noordzee had in vlammen op kunnen gaan.
– Ja hè, wie had dat nou kunnen denken, die vervelende wind ook, gewoon zo’n pech dit jaar.
– Gesmolten fietsen, paniek in de straten, smeulende daken, de ME die de Boulevard schoon moest vegen…
– Ja dat waren de echte liefhebbers. Nou, ik ben ook met tegenzin naar achteren gegaan want het was een regelrechte happening.
– Het was op een haar na een grote ramp!
– Meneer trawant, ik kan u verzekeren; we gaan de heren duchtig toespreken en met nog stringentere afspraken kunnen we…
– Geen vergunning, geen ambtenaar die zijn mond open durfde te doen. Niemand die zag dat die toren 13 meter te hoog was? Dat is een huis met drie verdiepingen!
– Jawel maar we stonden er wel een heel eind vandaan hoor en dan kun je dat niet zo goed…
– Wat heeft u toch met dat vuur?
– Ach, ik heb het op tv al gezegd: ik geniet enorm van die vlammen, dat uitluiden en opnieuw beginnen, die hitte, dat ongeremde brute gevaar. Zo’n laaiende toren, ik krijg er van die koekelige kriebels van.
– Hoe bedoelt u?
– Meneer, ik ga u hangen want ik heb zo evaluatie met de branders.
– Een puur schandaal, dat is het!
– Nou ja zeg! De mensen moeten ook maar eens zo denken hè… het is maar eens per jaar ouwejaar hoor en if you can’t take the heat enzovoort enzoverder…
– Mevrouw Krikke u bent…
– La la la la la! Ik hoor u niet. Goedemiddag!

Schrijver: Trawant, 3 januari 2019


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 4 stemmen 71



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)