Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Een boek, ter ruiling aangeboden

Het boek bevatte excerpten van de placide, oosterse en eeuwenoude boeddhistische leer die mij soms niet kan inspireren en ik had de verkoper in de Bruna-zaak al eerder in een onderonsje willen paaien om het te mogen ruilen en hij scheen aanvankelijk welwillend maar kwam bij mijn herhaalde bezoek op zijn goedgunstigheid terug. Nu ging hij muggenziften, werd overdreven kieskeurig en pietluttig, wees mij op een minuscuul, nauwelijks zichtbaar vlekje op de kaft en beweerde dat de klant hierover ook wel zou vallen en weigerde nu plotseling hardvochtig mijn verzoek.

"Das Lumpenproletariat" bestaat nog steeds, hoewel kennelijk onopgemerkt door de VVD, die het arbeidsethos, de economie en het materialisme boven alles verheerlijkt, eveneens in flagrante tegenstelling tot wat Boeddha predikte en dus moet ook ik mijn povere bestaan nog proberen te rekken zonder de forse steun van de niettemin noodzakelijke financiële middelen......

Schrijver: I.Broeckx, 29 januari 2019


Geplaatst in de categorie: economie

3.0 met 1 stemmen 309



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)