Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Ach nee, goed nieuws

Kijk, als je alleen maar kankert, dan wordt het nooit wat. Maar op het journaal is er in de regel zelden goed nieuws. Ja, gisteren was er goed nieuws. Er staat een zeventiende-eeuwse kist vol brieven in het Haags Museum voor Communicatie. Die brieven zitten dicht. Open maken zou de brieven beschadigen, dus dat doen we liever niet. Het goede nieuws is dat er met een moderne scantechnieken één van die brieven is gelezen, zonder hem op te maken. De inhoud was tamelijk alledaags en dus geen nieuws, maar het feit dat het kon, dat was het goede nieuws.

Maar ja. Wie heeft daar nu wat aan? Daarom wat moderner goed nieuws. Het begon met corona. Corona zorgt ervoor dat ik en mijn vrouw constant digitaal moeten vergaderen en dus ons abonnement moeten upgraden, zodat vooral mijn vrouw met hele klassen kan kleppen. Maar toen we dat deden, bleek uit de gratis Ziggo speedtest, dat de snelheid nauwelijks veranderde. Dus toen heb ik Ziggo maar gebeld en die constateerden dat de kabel tussen ons huis en het kastje achter ons huis beschadigd was. Binnen drie weken zouden ze het komen repareren.

Dat werden geen drie weken, maar één dag. Iemand belde aan en wilde dus een nieuw kabeltje leggen. Of dat schikte, want anders kwam hij wel een andere keer. Nou dat schikte natuurlijk.

Het goede nieuws hield nog niet op. ’s Middags had ik een vergadering dus op dat moment moest het weer werken. Ook dat lukte. Twee heren groeven een sleuf dwars door de tuin en gooiden die ook weer netjes dicht. Zelfs stoeptegels werden gelicht en teruggelegd. En dat allemaal voor de middagpauze.

En daarna hield het goede nieuws nog niet op. Natuurlijk zat het ook weer wat tegen – ik merkte via dezelfde speedtest dat er nog steeds nauwelijks verbetering was en dus dacht ik, hum, nu is het toch eigenlijk weer slecht nieuws. Ik belde Ziggo weer en die stuurden opnieuw een monteur. Die kon niets vinden en besloot ons kastje te vervangen.

Et voilà! Ook dat bleek nodig. Het werkt! In twee weken tijd heb ik nu echt sneller internet en ook nog stabieler. Een tevreden klant van Ziggo. Goed nieuws. En ik weet wel dat Ziggo een groot bedrijf is en dat ik daar dus helemaal geen reclame voor moet maken, maar ja, eerlijk is eerlijk. Goed nieuws is goed nieuws. Als je alleen maar kankert wordt het nooit wat.

Schrijver: Jan R. Lønsing, 4 maart 2021


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.5 met 2 stemmen 136



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
4 maart 2021
Bofferd, heb jij mazzel of niet? Hier was ziggo niet in staat een goed product te leveren, dus heb jij idd heel veel mazzel hoor! Heel graag gelezen en inderdaad er wordt teveel gekankerd en dus is dit dubbel leuk om te lezen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)