Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Twee mooie dagen

Drie fractieleiders en hun secondanten zijn onder leiding van Johan-the terminator- Remkes neergestreken in de rustieke Zwaluwenberg te Hilversum. Zij doen een ultieme poging om de vastgelopen formatieonderhandelingen vlot te trekken. Verstoorde persoonlijke verhoudingen hebben de afgelopen 6 maanden de vorming van een nieuw kabinet in de weg gestaan en ons land stuurloos achtergelaten.
Maar volgens de laatste berichten gaat het ietsje beter.

– WAT zei jij!!?
– Kakmadam, dat hoor je toch.
– OH! En weet je wat jij bent
– Nou?
– Een onbetrouwbare hond! Een ritselaar, een rommelaar..
– Maar Sigrid dat had je toch teruggetr..
– Bemoei je er niet mee FLUPKE met je armzalige 5 zeteltjes in de peiling, wat doe je hier?

– Dames en heren zo komen we niet verder. We zijn hier in het landsbelang. Het volk schreeuwt om resultaten. We moeten het nu over de inhoud, over het beleid gaan hebben..

– Met HAAR zeker
– JA! En wat ontbreekt daaraan?
– Dat je normaal moet doen Sigrid, met je NAAIGÈR..en je TOLLIBAN..spreek je moerstaal.
– Moet jij nodig zeggen meneertje Selectief geheugen..met je zogenaamd spontane appeltje op de fiets en je lullige ijsmutsje..
– Nou zeg ik draag ook weleens..
– HOU je derbuiten kleurloze hypocriete farizeeër, ‘oh onze Pieter, wat missen we ONZE Pieter’..Laat me niet la..

– Mensen mensen zo gaat het niet. We gaan een spelletje doen. Ik heb hier een tennisbal. Die noem ik Waardering. We gaan Waardering overgooien. Wie aan de bal is vertelt aan een van de twee anderen welke eigenschap hij of zij het meest in diegene op prijs stelt.
We beginnen als ik mijn shagdoos openkl..

– AU! ZO, bovenop m’n oog, Hier aanpakken!
– M’n BRIL..! Die ga je betalen kreng!
– Mag ik de bal ook ev..
– NEE jij laat alles uit je handen vallen, zelfs je partij!

En nou is het Afgelopen! Hier die bal. Jullie gaan nu even in een groepje van drie uiteen en bespreken zelf hoe we uit deze impasse kunnen komen.
Ik neem een rookpauze en daarna gaan we verder tot aan de lunch..

– Zijn er ook kroketten Johan ?
– Ik lust geen geen vleeskroketten alleen Vegan..
– Nou dan neem ik die van jou wel..
– Nee die krijg je lekker niet..

ER ZIJN HELEMAAL GEEN KROKETTEN BIJ DE LUNCH!

Heren en Dame ik kap met deze K.klus. Hiervoor ben ik niet helemaal uit Maastricht gekomen ze moeten niet denken dat ik overal de rotzooi maar op kom ruimen. We hebben enorme problemen in dit land en jullie hebben er een net zo grote puinhoop van gemaakt.
Ik roep de pers, en het worden nieuwe verk..

– Ho ho johan..!
– Ja, Niet zo snel hoor Johan..
– Ja Johan we komen er wel uit hoor
– Johan ik wil heus wel graag met Sigrid en Wopke
– Mark heeft me gisteren nog een boks gegeven..hè Mark?
– Het was allemaal niet echt joh, dat snap je toch wel..gewoon..POLITIEK!

Schrijver: Trawant
18 september 2021


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 6 stemmen 153



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Karel Jong
Datum:
19 september 2021
'Fraaie' dialogen welke Trawant ons voorschotelt. Enigszins te vergelijken met schoolplein gepraat van een gemiddelde basisschool. Mooie bijdrage weer.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)