Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Driekdag 2022

Zondag 22 mei is de jaarlijkse Driekdag.

In café De Wolthoorn, Turftorenstraat 6 te Groningen, worden herinneringen opgehaald aan het leven en werk van Driek van Wissen. Het programma (poëzie en muziek) begint om 16.00 uur. Stichting Straatpoëzie presenteert het ontwerp voor Van Wissens straatgedicht ‘Eendjes’.

Het vierregelige gedicht 'Eendjes' verdient een mooie plek in Groningen aan het Brakelplein. Stichting Straatpoëzie Groningen heeft hiervoor kunstenaar Nadeschda Broere gevraagd, die op de Driekdag haar ontwerp zal tonen.
De stichting vraagt te doneren.

Graag ondersteun ik het verzoek van de stichting.

Driek heeft in een lange reeks van jaren het snelsonnet verzorgd op gedichten.nl. In de eerste jaren elke dag, later op zaterdag en zondag. Het ontbrak hem nooit aan ideeën en humor.
Wat waren we blij toen Driek Dichter des Vaderlands werd waarbij de stemmen van de bezoekers van gedichten.nl veel gewicht in de schaal legden. Hij heeft die functie meer dan waar gemaakt.


Zie ook: https://www.gedichten.nl/schrijver/Driek+van+Wissen

Schrijver: Hoofdredacteur, 21 mei 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 3 stemmen 34



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)