Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Moet kunnen

Absurde situatie, ik sta voor het graf van mijn lieve lief. Geen steen, neen, maar planten en bloemen, ik wil de wortels naar zijn vergane glorie terwijl wormen knagen en insecten zoemen. Zo ken ik hem en zo wil ik hem ook vergeten, en dan vormt zich zomaar een arm om mijn schouder, steels blik ik schuins in een mannenoog en de chemie belooft bliksem en donder. Gedonder, besef ik, dit kan niet waar zijn. Een alleraardigste man, zijn vrouw ligt hier ook maar net, begrijpt mijn verdriet, maar moet zichzelf wel kwijt, deswegen die arm.

Ik denk aan mijn lief, ik voel mijn lief en ik weet dat hij ooit heeft gezegd in tijden van nood, "dat moet kunnen".
Uiteindelijk leg ik mij er bij neer, omarmend vind ik steun, soms moet dat gewoon.

Schrijver: Nathalie Mahlstrohm, 18 augustus 2007


Geplaatst in de categorie: liefde

1.5 met 2 stemmen 1.159



Er zijn 12 reacties op deze inzending:

Naam:
Giovanni
Datum:
25 augustus 2007
Email:
giovanniekhotmail.com
Nathalie is gewoon 'pissed'. In plaats daarvan kan ze zich beter in haar eigen onvermogen gaan verdiepen.
Naam:
Frederik
Datum:
25 augustus 2007
Email:
roelofhotmail.com
Pisse(n)bedden liggen altijd onderop. Ach ja, een vergissing is menselijk. Leren lezen, leren schrijven, jezelf beschaving bijbrengen - gluupje en naatje hebben het er maar moeilijk mee. Ik vermaak me nog steeds kostelijk :-)
Naam:
gluupje
Datum:
25 augustus 2007
Grappig is dat, exemplarisch ook, in "Die Verhandlung" krijgt Friedrich er van langs van Willeke Alberti. Pissenbed wint van oorwurm.
Naam:
Frederik
Datum:
24 augustus 2007
Email:
roelofhotmail.com
Ik heb nooit beweerd dat ik verheven zou zijn, dat doen jullie, dat is jouw keuze, dat maak jij van mij. In ´Die Verwandlung´ wordt ook een aardige metamorfose beschreven. Jij bent, zonder er erg in te hebben gehad, zomaar veranderd in een pissebed! Ik vind het grappig.
Naam:
Nathalie Mahlstrohm
Datum:
24 augustus 2007
En zo reageert de verhevene, literatuur hoog in het vaandel, niet wetend waar hij het moet zoeken. Pas op voor dwaallichten, verlies je niet in platitudes, wees lief voor jezelf.
Naam:
Frederik
Datum:
23 augustus 2007
Email:
roelofhotmail.com
Nathalie is een pissebed.
Naam:
Nathalie Mahlstrohm
Datum:
22 augustus 2007
Zo is het wel weer genoeg geweest Frederik, kruip terug onder die steen waar je vandaan bent gekomen. Strooi je denigrerende opmerkingen maar over de pissebedden, je zult je daar wel thuis voelen.
Naam:
Frederik
Datum:
21 augustus 2007
Email:
roelofhotmail.com
Nathalie is een beroerd mens.
Naam:
Nathalie Mahlstrohm
Datum:
21 augustus 2007
Frederik is een selectief mens.
Naam:
Frederik
Datum:
19 augustus 2007
Email:
roelofhotmail.com
Bijzonder glorieus. Daarom reageer ik ook op miezerige bijdragen van mensen die de literatuur vervuilen.
Naam:
Nathalie Mahlstrohm
Datum:
19 augustus 2007
Frederik is een glorieus mens.
Naam:
Frederik
Datum:
18 augustus 2007
Email:
roelofhotmail.com
Tsjongejonge!
Als er geen glorie was, kan er ook niets vergaan.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)