Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Mag ik beweren dat ik mij niet meer thuis voel in deze maatschappij. Het is net of ik in een omgekeerde wereld leef.

Van de week ben ik drie keer in de maling genomen. Zowel door een arts als door een schoonmaakbedrijf en door een verzekering. Dan wordt er nog gezegd, dat ik daar van uit moet gaan in deze tegenwoordige maatschappij. Omdat het nu eenmaal zo is. Eelt op je zieltje kweken zegt men dan. Er van uit gaan op voorhand dat de ander je belazert.

Maar als ik dat nu niet kan. Wat moet ik met de gevoelens van rechtvaardigheid. Er is niemand meer die daar nog rekening mee houdt. Dat eelt op mijn zieltje dat past niet bij mij, ik zal nooit een bedrieger kunnen zijn. Dan moet je maar bedrogen worden. Geloof mij maar, dat is niet fijn. Gewoon eerlijk en logisch bestaat niet meer.

Het zal je wereld maar zijn, de eerste ticket die er komt om er van af te stappen is voor mij.

Schrijver: E van Dam, 24 januari 2009


Geplaatst in de categorie: moraal

4.0 met 6 stemmen 494



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)