Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Frank de Grave

Het komt niet vaak voor dat de Minister van Defensie na zijn politieke carrière een baan accepteert bij een bank. Frank de Grave zag het wil zitten en ging aan de slag bij de DSB bank. In mei werd hij daar ontslagen.

Dick Scheringa komt niet echt over als bankdirecteur. Hij is vriendelijk, wanneer hij spreekt zelfs een beetje bescheiden. Bij AZ staat hij altijd vrolijk op het voetbalveld tussen de jongens. Niet het beeld dat men heeft van een koele zakenman.

De combinatie leek wel passend. De Grave vrolijk grapjes makend aan de vergadertafel. Scheringa goedkeurend lachend om zijn medewerker. Goed in de gaten houdend, of het nu-wel-genoeg-is.
De vergadering begint.
Scheringa opent met wat huishoudelijke mededeling. Al snel is De Grave aan het woord.
'Ik wil graag de cijfers inzien. Ik had je dat al eens gevraagd, maar misschien ben je het vergeten.' Scheringa zet de bril af.
'Kom ik op terug.' De Grave kijkt beteutertd
'Maar Dick, je hebt me financieel directeur gemaakt.'
'Misschien was dat toch niet zo'n goed idee. Dit is mijn bank en alleen ik beschik over de cijfers.'
Na een stilte gaat de vergadering door. De volgende dag mag De Grave op kantoor komen.
'Wij matchen niet Frank, je kunt gaan.' Scheringa kijkt hem er niet eens bij aan.
De Grave staat op en vlak voor hij de deur dicht trekt mompelt hij net te hard: 'Dit zal je duur komen te staan.'

Daarna ploft de deur dicht. Scheringa grijnst.

Schrijver: Jasper Cloosterman, 16 oktober 2009


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.3 met 3 stemmen 220



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)