Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Voor mijn buurvrouw!

Vermoedelijk heb ik al eens wat geschreven over de buurvrouw. Toch wil ik er graag nog iets over vertellen. Naar mijn weten doen Marokkaanse mensen niets speciaals met Kerstmis. In ieder geval versturen zij geen kerstkaartjes rond. Op buurvrouw haar inburgeringscursus werden er toch kerstkaartjes gemaakt.

Afgelopen woensdag stond zij ineens voor de deur. Trots als een pauw, met een kaartje in haar hand. Voor jou buurvrouw en tegelijkertijd kwam het kaartje tevoorschijn.
Er waren kleine kerstrozen uitgeknipt en over elkaar opgeplakt, tot een geheel. Het kaartje ging open en rechts in een hoekje staat ‘Marry Xmas’ en aan de linkerzijde ‘Fatima’.

Gelukkig verstaan wij elkaar nu wat beter. En begreep ik haar uitleg over de school. Men had daar aan haar gevraagd: ‘Voor wie maak jij je kaartje’? Waarop zij antwoordde: ~Voor mijn buurvrouw~ !

Daarom lieve Fatima, ben ik heel trots, dat jij zo iets speciaals voor mij gemaakt hebt!

Schrijver: E van Dam, 17 december 2010


Geplaatst in de categorie: vriendschap

3.5 met 11 stemmen 312



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)