Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Leegte.

Het was als een pistoolschot. Voor de eerste keer werd ik geraakt door een kogel die zich door de oppervlakte van mijn huid een weg naar binnen drong. Volledig in extase bekeek ik de holte in mijn borstkas, het gapende gat dat lonkte naar een zachte hand met helende werking. Ik voelde de pijn niet, niet de schreeuwende stroomschokken, niet het verstikkende verlangen, niet de verwoestende steken die me tot bloedens toe verscheurden. Ik voelde zelfs niet hoe ik leeggezogen werd door de bezieling van de laatste woorden op het scherm en hoe ik in een ijzige stilte de letters in mijn geheugen kerfde met het botste mes dat ik ooit had gezien.

Ik liet me achterover vallen, niet wetende dat ik opgevangen zou worden door duizenden grijpgrage vingers die mijn wonden bedekken zouden en het bloed poogden op te vangen in de palmen van hun hand. Verrast werd ik door de fluisteringen die mijn ogen toe zouden dekken en me met alle mogelijkheid probeerden te kalmeren. “Ga maar slapen. Morgen zal alles beter zijn.” Na een deken van rust die op mijn schouders werd gelegd, durfde ik de leegte toe te laten.



Toen drong pas de knal van het schot tot me door.


Zie ook: http://vrijewoorden.blogspot.com

Schrijver: Lianne, 25 februari 2012


Geplaatst in de categorie: ex-liefde

1.2 met 4 stemmen 182



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)