Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een walgelijk mens

Jij bent zo walgelijk bazig dat jij zelfs de identiteit van die ander aanneemt en bezit neemt van het leven van die ander. Jij weet keer op keer die ander te vertellen wat te doen in het eigen leven. Jij wilt jezelf zelfs de intellectuele gaven toe-eigenen van die ander die gewoon meer heeft te vertellen dan jij. Dit schetst mijn verbazing daar het jou aan inzicht ontbreekt om je eigen leven, waarvan jij een puinhoop hebt gemaakt, te ordenen. Houd jij jezelf maar eens een spiegel voor, dan zie jij de liefste, mooiste en intelligentste persoon ter wereld. Diegene van wie jij het meeste houdt. En naast jou is er niemand anders om van te houden. Zoals Narcissus zichzelf bekeek en lief had in de rimpeling van het water in de beek.

Schrijver: Wilma de Bruïne, 5 juli 2013


Geplaatst in de categorie: ex-liefde

3.5 met 6 stemmen 335



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
8 juli 2013
O ja Ik, is het uit met de liefde? Maar het gaat hier over jouw eigen schoen en niet over die van mij. Goed kauwen op je eigen schoen en vooral goed kijken in je eigen spiegel. En... goede raad is duur en... een gewaarschuwd mens telt voor twee... flink kauwen. Misschien kun je samen nog in overleg gaan, hè? Jij wilt toch ook op tijd komen voor de bus, of niet sòms,hè?
Naam:
Ik
Datum:
8 juli 2013
Ach Wilma nu toch, die schoen van jou is niet meer te verteren.
En die spiegel is helaas ook aangetast.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
7 juli 2013
Beste Ik, blij te lezen dat mijn tekst bij jou in de roos is geschoten. Wie de schoen past die trekt 'm niet alleen uit maar ook aan. Goed trekken maar... en vooral flink kauwen.
Naam:
Ik
Datum:
7 juli 2013
@ dames, Wilma en Petra...

zoals de ene Narcist sprak tot de andere Narcist: gelukkig hebben we de spiegel nog, goed kijken dus!
Naam:
Jan
Datum:
6 juli 2013
Cat. ex-liefde, Petra!
Of ben je...?
Naam:
Petra Hermans
Datum:
6 juli 2013
Email:
worldpoet546live.nl
Wilma, ik voel veel respect, voor dit stuk.
Kort en krachtig.
Ik ben er nog lang niet... Dank je, hiervoor!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)