Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Geloofwaardig of ongeloofwaardig?

Geloof het of niet, maar alles wat ik breng is nergens op gebaseerd.
Geloof het of niet, maar alles wat ik schrijf komt binnen per seconde, dwars door het heelal.
Geloof het of niet, maar ik hang enkel één regel aan, namelijk boven alle vormen van indoctrinatie te gaan staan!
Ongeloofwaardig of geloofwaardig... het is enkel afhankelijk van wat jij op dit moment nodig hebt. Ik niet.

Geloof het of niet, maar ik geloof in mijn ethiek.
Geloof het of niet, maar ik geloof in een zuiver, open en vrije vorm van geloven.

Geloof het, geloof het maar wel, dat ik iedere dag niet meer per seconde word bedreigd met de dood.
Geloof het maar goed, maar ik houd zo enorm veel energie over. Ver boven de dood.
Zolang alles wat ongeloofwaardig, geloofwaardig wordt geloof ik ook, dat wat eens ongelofelijk scheen te zijn... enkel geloofwaardig zal zijn, wanneer ik met de rest en de rest met mij... vrij zullen zijn in een compleet vrije vorm van geloven, samenleven zonder te geloven...

omdat geloven dan zo normaal is geworden: ongelofelijk!

Schrijver: Petra Hermans, 5 september 2014


Geplaatst in de categorie: religie

2.5 met 8 stemmen 171



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
nita
Datum:
8 september 2014
Ik geloof je en dat meen ik oprecht. Een grenzeloos geloof heb ik echt....aan je eerste regel.
Naam:
Bram
Datum:
6 september 2014
Dat is het hem juist, Petra, dat ongefilterde. Doe iets met wat binnenkomt, in plaats van het zo door te geven. Vertaal voor een ander! Misschien is dat wel je opdracht.
Naam:
L.Coesel
Datum:
6 september 2014
Ik geloof jou volkomen, maar wat moet ik nu met jouw geloof?
Dit is nu precies waar - gelovigen - zich vaak zoveel kritiek mee op de hals halen.( Dat preken dus!)
Dat drammen, om je boodschap (volgens jouw ondervindingen, mening/gevoel dan) aan een ander op te dringen of over te dragen, iedereen moet het weten wat jou overkomt en bezighoud.
WAAROM?
Je doet meer kwaad dan goed, zoek een platform waar je met open armen ontvangen zal worden, heus die zijn er, ik wil je alleen een goede raad geven, of ga je juist voor de confrontatie, ook dat is mogelijk!
Fundamentalisme, hoe goed je het ook zal bedoelen komt 'nergens' goed over, ook hier niet.
Enkele mensen die je steunen (volgens hun denken over Jezus dus) beamen je inzendingen. Ook dat mag!
Maar laten we nu eerlijk zijn,
dit is Nederlands. nl.
Met div. tabbladen waar men een inzending kan plaatsen naar eigen inzicht, die betrekking heeft op persoonlijke belevenissen en of actuele onderwerpen.
Hoofdzakelijk om en in de Nederlandse taal iets te kunnen schrijven en delen met anderen.
Maar nu iedere dag een stichtelijk inzending
hier te moeten lezen van ene Petra, op div. tabbladen, gaat veel anderen inzenders tegenstaan.
En die inzenders haken een voor een af, zo jammer!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)