Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Menselijke gedachten

Begin ik al te malen?
Dit vraag ik me serieus af.
Bij leeftijdgenoten heb ik totaal geen last, maar met mijn volwassen zonen heb ik vaak het gevoel dat ze me dreigen te “ontglippen”.
Ik bedoel daarmee dat ik moeite heb ze te volgen in hun bedoelingen ofwel uitleg als ik hun hulp nodig heb bij “technische” moeilijkheden.
Ze leggen me iets uit over de telefoon (ze wonen beiden niet zo dicht bij mij) en dan heb ik het niet zo vlug door wat ze bedoelen.
Toch vind ik mezelf nog steeds behoorlijk pienter in het begrijpen van wat ze me vertellen over mijn I-pad en Nokia telefoon met wifi.
Het duurt alleen wat langer voor ik me het nieuwste systeem heb eigen gemaakt.

Meestal reageer ik behoorlijk gematigd op allerlei nieuwe ontwikkelingen in de zorg en dergelijke.
Mijn beeld van verzekerd van de wieg tot het graf zijn, is vooral dit jaar behoorlijk onderuit gehaald.
Dit begrijpen mijn zonen vermoedelijk niet, omdat ze al van af het begin van hun werkzame leven te maken hebben gekregen met faillissementen en onzekere pensioenfondsen.
Zij kunnen het nog waar maken om financiële reserves aan te leggen.
Ik ben één van de laatste babyboomers zoals men zegt en ik ben niet zo goochem geweest.
Heb dus nooit eisen gesteld met alle gevolgen van dien.
Dat hoorde je toch immers toentertijd als vrouw niet te doen!

Maar goed ik ben inmiddels invalide en schijn toch nu wel voor mezelf op te moeten komen.
Helaas is mijn huishoudelijke hulp per 1 januari stopgezet, dit hoorde ik eergisteren.
Voor mijn hulp ook een vreemde zaak.
Nu ja, ik probeer me dus niet druk te maken en denk altijd aan het spreekwoord: “Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en nooit op komt dagen”.
Dat stopzetten van huishoudelijke hulp schijnt niet alleen voor iedereen in deze gemeente te tellen, maar ook in het dorp hiernaast.
Dit alles door bezuinigingen van dit kabinet.
De overheid heeft teveel geld gestoken in o.a. een windmolenpark en dergelijke. Dus moet er nog meer bezuinigd worden.
We hebben behoorlijke bezuinigingen in Nederland. Maar als we dan onder de 3 en half procent zijn (verplicht door Brussel) schijnen er weer mensen in het kabinet te denken dat er weer geld uitgegeven kan worden (aan verkeerde zaken naar mijn mening).
Ten slotte hebben we nog steeds schulden in dit land en je moet niet meer uitgeven dan er binnenkomt is mijn stellige overtuiging.
Lijkt me ook eigenlijk vrij logisch.
Helaas zeggen sommige partijen dat je juist geld moet uitgeven in economische crises. Dat deed men dus in Frankrijk en daar is de schuld inmiddels behoorlijk opgelopen.
Dus op een of andere manier is er in dit kabinet toch nog een beetje gezond verstand.

In de jaren dertig was er ook een economische crisis, gevolgd door oorlog.
Zouden we hier nu ook mee te maken krijgen, of is dit inmiddels al aan de gang?

Schrijver: Eva Mensch, 19 oktober 2014


Geplaatst in de categorie: ouderen

4.0 met 3 stemmen 94



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)