Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Gevangen in de Liefde?/Prozagedicht

Lange, lange, al te lange tijd was ik - ik kan niet anders zeggen - vervreemd van de rust, van de rijkdom, van de eenzaamheid van mijn stille woning, van het terracotta van haar muren, van haar grijswitte, rustieke balkon, van het hardhouten bureau dat mij ten dienste stond en van de verrukking van de wijde weidse hemel achter mijn venster. Al die tijd vluchtte ik naar de armen die mij niet verwelkomden, naar de lippen die mij afwezen, al die tijd achtte ik de pijn van mijn liefde ondraaglijk en al die tijd wachtten mijn woning, mijn balkon, de rustieke muren en de hemel achter het venster stil op mijn terugkeer na de vervreemding, na het ongeluk, na de waanzin - en ik keerde uiteindelijk terug - het was nog niet te laat - in de wetenschap dat zij mij mijn thuis, mijn eenzaamheid, mijn rijkdom boden die ik veronachtzaamd had gedurende de jaren van mijn ongeluk.....

Schrijver: I. Broeckx, 20 augustus 2015


Geplaatst in de categorie: verdriet

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 72



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
21 augustus 2015
Dwaze, oneerlijke, overheersende omstandigheden kunnen soms de kijk op onze welvaart en riant woongenot verblinden. Jij hebt dit heel mooi verwoord, het zou zomaar een gedicht van Kafavis kunnen zijn. Beter nog, heb je het echt niet van hem gepikt?...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)